Energi

Trådstartare
Jag påbörjade en medicinsk abort igår. Alltså svalde första tabletten mifegyne. Imorgon ska jag ta cytotec hemma. Men så började jag blöda idag, vilket barnmorskan sa var normalt. Men jag upplever att aborten verkligen har "kommit igång", alltså det är klumpar och slemhinna och koagler som kommer och jag upplever viss smärta.

Jag kommer såklart ta mina cytotec imorgon ändå, men undrar om det kan vara så att aborten kan bli fullständig med bara mifegyne?
 
Det kanske den kan. Jag har ingen aning.
Men det är ju komplext med läkemedelsbehandling. Ordination måste ju följas för att säkerställa att allt går som det ska.
Kanske en haltande jämförelse, men iaf; Om du äter antibiotika mot infektion så kanske infektionen är borta efter 4 dagar, men du måste fortfarande fortsätta hela kuren på 7 dagar för att undvika resistens och säkerställa att infektionen inte kommer tillbaka...
 
Jag påbörjade en medicinsk abort igår. Alltså svalde första tabletten mifegyne. Imorgon ska jag ta cytotec hemma. Men så började jag blöda idag, vilket barnmorskan sa var normalt. Men jag upplever att aborten verkligen har "kommit igång", alltså det är klumpar och slemhinna och koagler som kommer och jag upplever viss smärta.

Jag kommer såklart ta mina cytotec imorgon ändå, men undrar om det kan vara så att aborten kan bli fullständig med bara mifegyne?
Det kan den, men ta de andra tabletterna ändå för att säkerställa att allt kommer ut. Sen skulle jag rekommendera att ta morfin eller det smärtstillande du har med dig typ en timme efter cytotecen. Jag tyckte cytotec gjorde fruktansvärt ont.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 611
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 346
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 963
Senast: mars
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 031
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp