Abortspruta?

A

Amelia__

För några veckorsen löpte min Rottweiler tik på 10månader för första gången. Min andra hund som är en okastrerad Drever/tax hane på 6år fick hos min mor och far så att dom inte skulle råka para sej. Men en dag var jag tvungen att lämna henne till dom en nån timme för jag skulle till läkarn. Dom sa att dom hade isär dom hela tiden. Men min pappa somnar lätt på helger och likaså min mor. Jag är rädd att dom gjort det och mina hundar råkat hamna i samma rum och parat sej? Och nu vill inte mina föräldrar säga något (Dom har svikit mej förr om massa saker så jag litar inte på dom mer) För hennes spenor e lite större nu och hon ser lite tjockare ut, kände på henne och det känns lite mysko. Måste kolla upp det här för jag vill verkligen att hon ska föda valpar så tidigt. Så någon som vet något om abortspruta för hund? Jag känner inte till det så bra.

Tacksam för svar /Jessika
 
Sv: Abortspruta?

Jag är ingen expert på abortsprutor, men tänkte bara säga att min hund löpte första gången vid 10 mån ålder, och hon fick rätt stora tuttar efter. (För att vara hon då?) och såg så lustig ut att jag nästan började undra om jag missat en tjuvparning på jobbet.
 
Sv: Abortspruta?

Du kan ge en abortspruta upp till 45 dygnet efter parning.

Men sen har du ju aldrig sett hur hon blir efter löp eftersom det är första gången. Kanske är det sån här som hon är nu som hon blir :)
Du kan ju ta ett ultraljud så får du veta hur det står till innan du ger en spruta.
 
Sv: Abortspruta?

Det är mycket möjligt att hon bara är skendräktig, men om du är orolig är det klokt att åka till veterinären och göra ultraljud. Jag är osäker på när man kan göra det, men någon annan på forumet kan säkert svara på det. Efter ultraljudet kan du prata med veterinären om abortspruta om det faktiskt verkar finnas något i magen.

Lycka till! :)
 
Sv: Abortspruta?

åhh tack för alla svar:bow::bow:

Imorn ska jag ringa veterinären med en gång :)

Tack igen! Lugna ner mej lite nu :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 828
Senast: Gumman123
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
709
Hundhälsa Hej hej! Jag har en super go blandras tik hemma. (50% husky,25% rottweiler,25% amstaff) Hon har precis fyllt ett år och är verkligen...
Svar
5
· Visningar
4 462
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 152
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp