Bukefalos 28 år!

Abrupt slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag när jag kom till ridskolan för min vanliga torsdagslektion så möttes jag av beskedet att gruppen skulle läggas ner och att det här skulle vara sista lektionen. :( Jag hörde ju ett rykte om det redan i tisdags och tydligen stämde det.

Jahopp, undrar vad som händer härnäst. Jag har ju trots allt betalat för lektionerna terminen ut. Jag kan tänka mig att byta till lektionen som går söndag morgon men den gruppen lär vara full och att rida i sista gruppen på onsdagar synkar inte med min löpträning som jag återupptagit. Jag springer 3 dagar i veckan och dessa är aldrig 2 dagar på rad. Dessutom planerar jag ju att skaffa medryttarhäst och då skulle det endast funka att rida en fredag om jag ska rida efter jobbet. I annat fall hade jag kunnat välja mellan måndag och fredag bland vardagarna.

Alternativet kanske är att få tillbaka pengarna för resten av terminen och rida på medryttarhäst istället (och behålla min plats i tisdagsgruppen). De araber som jag skulle titta på i helgen fanns ju möjlighet att rida för tränare med, så det kanske kan kompensera.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så har då vårens ridtermin börjat, och det kändes roligt att få åka till stallet igen! Har haft lite meck med mina ridtider... Förra...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Höstterminen är nästan slut och det är bara 1 vecka kvar. Sedan kommer vi att få en bonuslektion på annandagen p.g.a. strulet som varit...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp