Bukefalos 28 år!

Absolut torr

Ponsse

Trådstartare
Tänkte använda absolut torr inför imorgon då jag ska ha på mig en klänning i ett varmt rum :p Jag har förstått att jag ska använda deon ikväll, och att den håller i flera dygn. Men min fråga är om jag ska använda min "vanliga" deo imorgon bitti eller ska man bara köra absolut torr? O_o
 
Sv: Absolut torr

Ja, ta på dig absolut torr idag -det tar ett litet tag för den att torka in tycker jag.
Hur långe den håller beror ju på hur mycket du svettas, men jag upplever effekt i flera dygn närmare 3-4 dagar åtminstone men jag upplever att den gärna kliar lite dagen efter. Du ska dessutom helst inte vara rakad på de senaste 24 timmarna då det kan svida vid applicering.

Personligen hade jag struntat i vanlig deo imorgon, denna räcker gott och väl :)
 
Sv: Absolut torr

Jag tar ingen deo alls mer än absolut torr. Det behövs inte. Man blir inte svettig och det luktar inget. Helt underbar deo!
Skulle aldrig någonsin byta.
 
Sv: Absolut torr

Tack för svaren :)

Om jag skulle bli väldigt torr, såpass torr att huden gör ont, kan jag smörja med lite bodylotion då eller förstör jag dess inverkan då?
 
Sv: Absolut torr

Se till att vara HELT torr under armarna innan du applicerar den så svider det inte. Jag brukar göra det precis innan jag lägger mig och sen sover jag med en t-shirt på som jag inte är rädd om. Jag har aldrig varit med om att det gjort ont för att medlet torkat ut huden, utan när det svidit har det varit för att jag inte varit helt torr under armarna innan appliceringen :)
 
Sv: Absolut torr

Rekommenderar att du tvättar ordentligt under armarna imorgon bitti. Jag har varit med om att absolut torr har färgat av på kläder trots att det gått någon dag efter applicering.
 
Sv: Absolut torr

Tack för alla svar! :)

Nu har jag ännu en fråga! Jag funderar starkt på att ha en klänning med trekvartsärm. I syntetiskt material = kommer bli väldigt varmt. Sist jag blev varm i den här klänningen luktade jag väldigt illa :o Jag får alltså inte svettas något alls, men klänning gör att jag svettas och gör att svettet luktar illa :cautious: Vågar jag chansa? Vore tråkigt att behöva gå hem pga en sån sak!
 
Sv: Absolut torr

Klart du vågar chansa!
Kör på absolut torr och lite parfym så ska det säkert gå bra :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
360
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 191
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: __sofia__
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp