Absurda frågor som det kan finas svar på. Vad är din fråga idag?

Om man i teorin (i praktiken skulle det ju bara flyta runt) simmar i en pool utan gravitation. Är det då samma motstånd som när du simmar på jorden?

Både du och vattnet har ju samma lättnad. Relaterar vi eller är allt lätt?
 
Om man i teorin (i praktiken skulle det ju bara flyta runt) simmar i en pool utan gravitation. Är det då samma motstånd som när du simmar på jorden?

Både du och vattnet har ju samma lättnad. Relaterar vi eller är allt lätt?
Har med massa att göra! vattnet kommer fortfarande ha samma massa, så om du har densiteten <1g/cm^2 så kommer du att flyta på svären annars kommer du snart vara i mitten av den. och vad gör man då?
 
Har med massa att göra! vattnet kommer fortfarande ha samma massa, så om du har densiteten <1g/cm^2 så kommer du att flyta på svären annars kommer du snart vara i mitten av den. och vad gör man då?
Man borde kanske kunna ”flyta” på ytspänningen? :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: Pilot
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 933
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 885
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp