Sporthorse

Trådstartare
Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.
 
Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.
Haha, aldrig hört talas om en acapulco och då trodde jag ändå jag hade hyfsad koll på pizza efter uppväxt i pizzaälskande familj. Hade med andra ord inte vetat vad jag skulle förvänta mig :)

Kollade barndomspizzerians meny (äter av någon anledning aldrig pizza längre..) 75 pizzor, ingen acapulco..
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nu var jag tvungen att kolla på pizzerian vi brukar handla ifrån om det fanns en Acapulco och det gjorde det. Jag har dock aldrig ätit den så jag hade inte vetat vad jag skulle förvänta mig.
30. Acapulco
Oxfilé, Kryddmix, Champinjoner, Lök, Vitlök, Jalapénos, Tacosås, Bearnaisesås

Men om vi beställer online kan man se vad det är på pizzorna, kunde du inte det?
 
Haha, aldrig hört talas om en acapulco och då trodde jag ändå jag hade hyfsad koll på pizza efter uppväxt i pizzaälskande familj. Hade med andra ord inte vetat vad jag skulle förvänta mig :)

Kollade barndomspizzerians meny (äter av någon anledning aldrig pizza längre..) 75 pizzor, ingen acapulco..
Du är inte den första som frågar vad det är för pizza. Men nu vet du vad du ska beställa ikväll!😁
 
Nu var jag tvungen att kolla på pizzerian vi brukar handla ifrån om det fanns en Acapulco och det gjorde det. Jag har dock aldrig ätit den så jag hade inte vetat vad jag skulle förvänta mig.
30. Acapulco
Oxfilé, Kryddmix, Champinjoner, Lök, Vitlök, Jalapénos, Tacosås, Bearnaisesås

Men om vi beställer online kan man se vad det är på pizzorna, kunde du inte det?
Ja, så ska den se ut. Bara svampen som glömdes bort där.
 
Så kanske det är. Men frågar du mog så borde det finnas något standard att gå efter när man använder vanliga pizzanamn.
Jag hade ju blivit lika förvånad om en Capricciosa innehöll räkor istället för skinka 😁
Jo absolut hade man blivit det 🤣 men, är det en special pizza så hade jag inte blivit det
 
Det här är "min"pizzerias Acapulco
Oxfilé, färska champinjoner, tacosås, taco kryddmix, jalapeño, lök, färsk vitlök, vitlökssås

Den andra pizzerian i stan kör med:
Oxfilé, tacokryddmix, f.vitlök, champ, tacosås, lök, jalapeño, bearnaisesås
 
Det här är "min"pizzerias Acapulco
Oxfilé, färska champinjoner, tacosås, taco kryddmix, jalapeño, lök, färsk vitlök, vitlökssås

Den andra pizzerian i stan kör med:
Oxfilé, tacokryddmix, f.vitlök, champ, tacosås, lök, jalapeño, bearnaisesås
Vitlökssås har jag fått en gång förr kom jag på, men då bytte jag bara ut den mot en bea istället.
 
Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.
Bea och oxfile på pizza låter extremt oitalienskt, så jag gissar att det är en svensk hittepåpizza som alltså kan se ut lite hursomhelst.
 
Här har du en Acapulco-variant:
pizzaskinka, tacosås, jalapeno, kebabsås

Och en till:
oxfilé, lök, färska champinjoner, tacosås, jalapeno, vitlök

Samma ort. Väldigt olika Acapulco-pizzor......
 
Här har du en Acapulco-variant:
pizzaskinka, tacosås, jalapeno, kebabsås

Och en till:
oxfilé, lök, färska champinjoner, tacosås, jalapeno, vitlök

Samma ort. Väldigt olika Acapulco-pizzor......
Första varianten låter som den snåles pizza, skinka istället för oxfilé :sneaky::sneaky:
Kebabsåsen tog död på pizzan helt.

Tacosås ska den innehålla, jag glömde skriva det på min lista. Det ska alltså vara en mexikansk pizza 😁
 
Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.

Har aldrig hört talas om Acapulco.
(Låter som alldeles för mycket olika slags topping på samma pizza.)

Men jag har märkt att pizza-standardiseringen inte alls har dragits särskilt långt, även om vissa likheter finns. Mest beställda pizzan för egen del heter Sorrento, Capri, Bussola på de olika pizzabakarnas hak.

Det man alltid kan veta att man aldrig ska beställa är Hawaii. Standardiserat superäcklig så kallad pizza :wtf:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp