Acavallo arena eller B Vertigo stigbyglar

Ponnymorsan_dalarna

Trådstartare
Hejsan! Ska köpa nya säkerhetsstigbyglar i julklapp till dottern och skulle vilja höra era erfarenheter av acavallo arena och B vertigo,
Enda skillnaden jag ser är att acavallo öppnas nere och B vertigo öppnas uppe, så vilken är säkrast och vilken rekommenderar ni?
 

Bifogade filer

  • IMG_20201127_090730.jpg
    IMG_20201127_090730.jpg
    161,7 KB · Visningar: 127
Jag har ingen erfarenhet av b vertigo men jag är väldigt nöjd med Acavallo Arena. Tycker de är prisvärda och bra!
 
Samma här. Jag har Acavallo Arena och är nöjd. Jag har dock inte trillat av än med de på så jag har int testat de i skarpt läge så att säga. Men de är sköna att ha när man rider. Jag har inte provat b vertigo.
 
Jag har Acavallos på min sadel och de är fantastiskt trevliga att rida med! Har bara flugit några enstaka gånger, men inte fastnat i dem de gångerna iaf.

B Vertigos ser likvärdiga ut med Tech stirrup till grepp, design och funktion, men får jag välja så tar jag hellre Acavallos :up: Men det är väl en smaksak med.
 

Liknande trådar

Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Kristall10
·
Utrustning hej, jag håller på att kolla på bra stigbyglar just nu, men vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. jag är hoppryttare och vill ha...
Svar
14
· Visningar
1 363
Senast: caballus
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
492
Senast: corzette
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 052
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp