acta graco mirage plus?

F

furuskär

är det någon som har erfarenheter av denna barnvagn?

har en 6 månaders baby och vill ha ett komplement till vår traditionella (klumpiga) vagn. Söker en vagn som är smidig att ha i butiker, lyfta in i bilen och så men som ändå är hyfsat stadig på hjulen.

http://www.akta.se/cache/ttf/0eefbb2af0eef8e8a6.jpg
 
Sv: acta graco mirage plus?

Vi har en sådan. Den är okej, tar inte stor plats, fungerar som resevagn och kortare turer, kanske något svårstyrd (är van vid väldigt bekväm barnvagn med svängbara hjul). Ett minus är att min 8 mån bebis inte sover lika lätt/bra som i vanliga vagnen samt att det är framåtvänd. Men är det bara kortare turer så spelar det ju ingen större roll.
 
Sv: acta graco mirage plus?

Vi har en sådan. Den är okej, tar inte stor plats, fungerar som resevagn och kortare turer, kanske något svårstyrd (är van vid väldigt bekväm barnvagn med svängbara hjul). Ett minus är att min 8 mån bebis inte sover lika lätt/bra som i vanliga vagnen samt att det är framåtvänd. Men är det bara kortare turer så spelar det ju ingen större roll.


jo just att den är frammåtsvängd tycker jag verkar lite jobbigt.
Men det är väl inte så många lätta vagnar som är vänd åt andra hållet..

Så den funkar inte så bra att ha om man vill promenera lite längre sträckor?
 
Sv: acta graco mirage plus?

Det beror nog på barnet också. Det fungerar för oss men jag tycker det är jobbigt att inte se mitt barn, det ändrar sig väl i takt med att han växer. MIn son verkar tycka att det är okej men om han är lite gnällig från brjan så fungerar det inte lika bra som med vanliga vagnen.
 
Sv: acta graco mirage plus?

varför inte byta ut den klumpiga mot en smidig typ bugaboo istället?

jo, har funderat på det också men tänkte ha kvar vår nuvarande vagn också för "längre skogspromenader" typ och då blir ju en bugaboo ändå samma typ av vagn. den är visserligen smidigare men ändå. Usch - barnvagnsdjungeln är nästan lika jobbig som sadeldjungeln!:crazy:
 
Sv: acta graco mirage plus?

En "cityvagn" duger ofta utmärkt för skogspromenader. Kanske inte om du ska ut på hajk men då tror jag ingen barnvagn funkar ;)
 
Sv: acta graco mirage plus?

jo, absolut duger den. Vad jag menade var att typ buggaboo blir rätt lik den vi redan har i funktionen så att säga - men kanske vi förösker sälja den och köpa en trehjuling av något slag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp