Bukefalos 28 år!

Acurel F till akvarium

funderare

Trådstartare
Hej.
Jag har under en längre tid försökt få tag i medlet Acurel F... (stavning?)
Någon som vet vart man kan få tag i det..?

Akvariecentret där jag bor brukar ha det... men jag har nu väntat i 4 veckor å han har inte fått in det än...

Eller nån som vet nåt liknande?!

Vattnet i mitt akvarium är heeeelt grönt! Å det blir inte bättre... jag har försökt att göra vattenbyten ofta, men ju oftare jag byter vatten desto fortare blir det grönt nästa gång!

Hjälp någon?!
 
Sv: Acurel F till akvarium

Vad är Acurel F?
Köp en UVC-filtering om du har svävalger. Det brukar fungera jättebra.
 
Sv: Acurel F till akvarium

Vad är Acurel F?
Köp en UVC-filtering om du har svävalger. Det brukar fungera jättebra.
+1 på bägge kommentarer.

Sen så ta dig en funderare på varför du fick GW..
Ammoniumspikar botas enkelt med t.e.x Nitrivec (eller kultur från annat kar) så köp en flaska sånt med. Har du haft GW:et i över 4 veckor så är garanterat karet väldigt ostabilt.

Vad kör du med för typ av cirkulation i förhållande till akvariestorlek?
 
Sv: Acurel F till akvarium

Anette, har du testat att bygga en liten infusorieodling mot grönvatten någon gång? Typ att man tar lite halm och pular ner i en håv och låter det kläckas infusorier från det, för att de ska äta av algerna?
 
Sv: Acurel F till akvarium

Nej det har jag inte, däremot så testade jag med levande dafnier en gång.
Det funkade bra i ca 1 dygn sen dog dafnierna. :angel: (för varmt i karet)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 624
Skola & Jobb Hej! Nu har jag varit sjuk från mitt jobb i två veckor. Jag anmälde inte inte till försäkringskassan då jag dels trodde att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 252
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 720
Senast: Kraxa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 197
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp