Adoptera min kattunge

L

lime

Kan man låta en annan katt dia min kattunge, för nu har kattmamman ingen mjölk längre och om jag får den att bli lite starkare kan den kanske dia sedan om jag hittar en katt som har mjölk, det kan ju inte vara omöjligt för nu är det ju många katter som får ungar. Tar en annan kattmamma emot en annan katts unge?
 
Ja, det är vanligt. Men det kanske kan bli svårt om inte ungen kommer från samma familj som fostermamman, eftersom de luktar annorlunda. Försök hitta en hona som är bra på att ta hand om sina ungar, det skadar ju definitivt inte att försöka.
 
Min erfarenhet säger mig att det brukar funka. Den kattmamma som jag var jourhem till var amma åt tre andra kattungar i olika omgångar och det funkade jättebra. Börja leta redan nu så ska det säkert gå bra.
 
För några år sedan tog jag hand om 2 nyfödda hittekatter i hopp om att min hona med nyfödda bebisar själv skulle acceptera dem,,,tyvärr gick det inget bra men däremot min jackrusselltik tog sig an dem!!! Fick häxmjölk så jag fick givetvis stödmata men allt annat skötte hon till 100% :love:
Bar med mig de små i en jättebag vart jag än skulle med en orolig hundmamma i hälarna, sen kröp hon ner i väskan och tog hand om de små medan jag jobbade o dyl.
 
Nämen, vilken gullig hind ! hur gick det för kissemissarna sen ?

Våra stallkatter har gemensam vårdnad om kattungarna om de är någotsånär lika gamla.

Vid ett tillfälle försökte jag ta hem en kattunge till mina honor för att få dem att åtminstone göra katt av ungen, att de inte skulle kunna ge di förstod jag eftersom ingen av dem hade ungar själv (och dessutom är de kastrerade). Men gu' vad de fräste åt den lilla ! Jag tyckte de var jättedumma, men så frågade jag här och de kloka (som kan mer om katter än vad jag kan) förklarade varför mina kattor gjorde så. Det var helt enkelt för att OM mamma katt skulle dyka upp så skulle de legat riktigt pyrt till. Så det var helt enkelt ínstinkt. Så det finns alla varianter på temat.
 
En annan katt kan ta emot en unge, vet en uppfödare neråt som ställer upp massor för närmaste katthem där.
Kolla på katthemmet i närheten, dom kanske har en hona med nya bebisar som kan hjälpa. Var bor du?
 
Hejsan.
Om inte jag hade haft en förkylning hemma just nu så kunde de fått komma hit.
Fick ungar för två och en halv vecka sedan och har en underbar kattmamma som dessutom inte är rasist. :smirk:
*obs:mkt ovanligt för att vara en aby* :angel:

Men får du inte tag på nån annan så ställer vi givetvis upp...fast de lär ju bli förkylda men om alternativet är att dö så ........ :crazy: :(
 

Liknande trådar

Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 850
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 952
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp