Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

adslmodem + wlan = osant

Scorpan

Trådstartare
MORR!
Så har äntligen mitt trådlösa nätverkspaket kommit, glad ihågen började jag fixa med det i går när jag inser att mitt adslmodem med usbanslutning inte är kompatibelt med bredbandsroutern...

Nu har jag tre alternativ:

1. Skicka tillbaka nätverksgrejern

2. Skaffa mig ett ethernetmodem

3. sätta in adslmodemet på min stationära dator, koppla in bredbandsroutern i den och den bärbara till routern och förhoppningsvis kunna surfa via den stationära...

Vem har sagt att datorer är kul?
:mad:

K

Kiddo

Datorer regerar! ;)

Skaffa ett ethernetmodem och släng USB-skiten. Ett litet hål i plånboken, men det är det värt, för USB-porten uppfanns inte för att man skulle surfa genom den. USB suger till det ändamålet. :devil:

/Ingen vän av USB ;)

Scorpan

Trådstartare
*skrattar*

Har i princip redan gjort det. Har fått tag på ett ethernetmodem - ska bara hämta det så är jag back in the game! :cool:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6433 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

IT&mobiler Nu ska vi se om den samlade kompetensen här på buke kan hjälpa mig.... Har 2 datorer som är kopplade till internet via en router från...
Svar
6
· Visningar
1 231
IT&mobiler Har Vista, tidigare fungerade allt super, men på sista tiden så kopplar laptopen mig upp & ned hela tiden från vårt trådlösa bredband...
Svar
7
· Visningar
754
K
IT&mobiler Jag kollade min hastighet med Bredbandskollen. Jag betalar för 12-24 Mbit/s, men enligt Bredbandskollen kommer jag knappt upp i sju -...
Svar
5
· Visningar
898
IT&mobiler Har en stationär dator med adslmodem, och ska nu koppla in en bärbar med en router emellan. Har några frågor om detta: 1. Hur tar jag...
Svar
4
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar