Adventskalender 2019

Åh, jag såg att Morris & Co hade en adventskalender som jag missat tidigare.
Vet inget alls om deras produkter (eller att de ens gjordehudprodukter?) men den var så fin så jag funderar på att köpa den som prydnad :o
Spoilervarning: söker man på kalendern så visar de innehållet också. Så fina flaskor och tuber!
Screen-Shot-2017-10-12-at-2.36.06-PM.png
 
Åh, jag såg att Morris & Co hade en adventskalender som jag missat tidigare.
Vet inget alls om deras produkter (eller att de ens gjordehudprodukter?) men den var så fin så jag funderar på att köpa den som prydnad :o
Spoilervarning: söker man på kalendern så visar de innehållet också. Så fina flaskor och tuber!
Screen-Shot-2017-10-12-at-2.36.06-PM.png
Vilken vacker!
 
I nuläget funderar jag på att fokusera på upplevelser istället. Slänga in säg 30 saker jag gillar att göra i kolumn B i ett Exceldokument, skriva =rand() i cellerna i A-kolumnen, sortera A-kolumnen i fallande ordning och låta de 24 sakerna som hamnade överst bli utvalda som sådant jag ska göra i december. Baserat på det kan jag ju skapa en egen liten kalender. Eller - för att behålla överraskningsmomentet - så låter jag någon annan göra urvalet och gömma det bakom luckor. Kanske en idé?

Jag tror jag ska köra på nåt sånt här! Vill inte ha godis-eller skönhetskalender och kaffe- och tekalendrarna är så dyra.

Jag tänkte man kan skriva på fina lappar som man viker ihop o lägger i en glasburk man dekorerat fint typ. :) Så vet man inte i vilken ordning det kommer, fast man kommit på grejerna själv :).
 
Jag tänker att Anton Bergh inte är RIKTIGT så god choklad som den kalender jag vill ha. Men varför blev du besviken?
Jag hade hoppats på mer marsipan (kanske små versioner av deras bär-i-sprit-marsipaner?), större bitar, godare bitar eller åtminstone inte dubbletter. Samma dragerade mandlar för tredje gången är inte så spännande.
 
Jag tycker det blir så mycket sump i kannan när jag inte använder grovmalen kaffe. Men det kanske finns någon kalender med hela bönor så att man kan välja malningsgrad anpassad efter vilken bryggare man har.🧐

Apropå adventskalender överlag, för dem som gillar smink/kroppsvård så hittade jag en tjej på youtube som öppnar flera kalendrar varje år. Om man har svårt att välja eller inte vill veta vilka produkter som kommer just i år så kan man ju kika på de hon öppnat föregående år. Margareta Grääs heter hon.
Ja jag har kollat lite på youtube. Lite lagom mkt för man vill ju att det ska vara lite överraskning också...
 
  • Gilla
Reactions: 360
Åh, jag såg att Morris & Co hade en adventskalender som jag missat tidigare.
Vet inget alls om deras produkter (eller att de ens gjordehudprodukter?) men den var så fin så jag funderar på att köpa den som prydnad :o
Spoilervarning: söker man på kalendern så visar de innehållet också. Så fina flaskor och tuber!
Screen-Shot-2017-10-12-at-2.36.06-PM.png
Oj, vilken snygg.... :love: Den ser ju ut som en vacker tapet!
 
Jag hade hoppats på mer marsipan (kanske små versioner av deras bär-i-sprit-marsipaner?), större bitar, godare bitar eller åtminstone inte dubbletter. Samma dragerade mandlar för tredje gången är inte så spännande.
Håller med dig. Jag blev också besviken på att den innehöll så lite marsipan, vilket egentligen är det jag förknippar med dem. Marsipanbröd...... :d
 
Jag har kollat runt lite efter kalendrar och lookfantastatic tyckte jag såg trevligt ut (det är den på bilden). . Jag har kollat på Lumene som säljs bl.a. av Kicks Såg också att bl.a. att Clinique har kalender i år vet ej om de har haft tidigare, säljs på Åhlens webbshop. Kiehl’s Limited Edition julkalender ska enligt beskrivningen innehålla 24 små hudvårdsprodukter. @stjarnhimmel tycker du gör helt rätt att unna dig en kalender, det är du om någon värd som kämpar på med din situation! :bow:
11194782-4514702758431916.jpg
 
Jag tyckte att jag var värd en belöning eftersom jag har levt rätt snålt de senaste månaden, har köpt lite kläder men inte så mycket mer. Min BRF skickar alltid ut fakturor på månadsavgiften för tre månader framåt samtidigt och förra månaden hade jag har sparat så mycket pengar att jag utan att sätta mig själv på ruinens brant kunde betala in alla tre på samma gång när lönen kom förra veckan.

Jag kollade runt lite och tyckte först inte att jag hittade någon kalender som passade mig jättebra. Jag gick därför in på Lyko och beställde 24 olika produkter som jag verkligen ville ha.

Sen råkade jag titta in på Bodyshops hemsida. Ehhh… Det blev ett köp av deras stora kalender också. :o:D
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 352
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp