Adventskalender 2019

Jag har köpt en kalender från body shop. Pratade med några vänner som köpt andra kalendrar och som var förvånade att jag inte börjat öppna den än. Jag behöver ju en ny body lotion eller liknande men inte kan jag öppna än. De hade dock börjat öppna sina.
Men här måste jag sätta ner foten...
:mad: inte kan man börja öppna för tidigt..
:eek: Men... Det är ju en KALENDER! Klart man inte öppnar, såvida man inte är en tioårig gul zebra med chokladsug typ.
 
Jag kollade runt lite och tyckte först inte att jag hittade någon kalender som passade mig jättebra. Jag gick därför in på Lyko och beställde 24 olika produkter som jag verkligen ville ha.

Sen råkade jag titta in på Bodyshops hemsida. Ehhh… Det blev ett köp av deras stora kalender också. :o:D

Alltså tanken var ju god här men jag insåg att det var så mycket jag redan nu behövde att jag var tvungen (kniven mot strupen ni vet) att öppna allt. Hade jag väntat hade jag ju fått gå utan flera skönhetsprodukter i över en månad och därmed också se ut som ett träsktroll så jag var snäll och besparade min omgivning det.

Men det var ju en rolig idé!
Att i december skriver alla här i tråden vad som är i dagens lucka!

Och dessutom ville jag vara med på det här! Vilken superidé! :up:

Jag försökte först hitta en ren makeup-kalender som kunde passa mig men det var lönlöst, alla jag tittade på hade för många saker jag inte alls ville ha. Jag var till exempel intresserad av Nyx-kalendern men insåg klädsamt nog att jag är alldeles för gammal för att kunna bära upp deras produkter, bland annat det svarta läppstiftet.
Jag gör därför ett nytt försök. Jag har valt ut och köpt 24 grejer till som jag vill ha (men som jag inte behöver NU! så att jag kan hålla mig till december) så får vi se om jag lyckas bättre den här gången :rofl:

Tur att man är gjord av pengar :cautious:
 
Har beställt en fläskesvål-kalender till sambon :yuck: Och funderar dagligen på en till mig. VILL ha en hudvårdskalender men är för snål och blir osäker på produkterna iom att jag har megatorr och känslig hy. Blir kanske en Lindt istället.
 
Jag vill göra en te-kalender. Men man kan väl inte köpa tepåsar i enpack.. eller typ tio gram löste. Hmm.. Lite grejen är att jag vill göra en egen kalender med små fina askar.
 
Finns såvitt jag vet ingen kaffehandel i närheten.. De säljer väl dessutom inte te i typ portionsförpackningar. Vill inte köpa för mycket av varje sort, så mycket te dricker jag inte. Marknader duggar inte tätt här heller..
I en del affärer kan man själv ta te ur lådor? Kanske kan vara något?
 
Vet någon om det finns en kalender med bara hudvård? Vill inte ha smink.
Eller måste man kolla igenom vad alla kalendrar innehåller? Förstör ju spänningen lite :o
 
Vet någon om det finns en kalender med bara hudvård? Vill inte ha smink.
Eller måste man kolla igenom vad alla kalendrar innehåller? Förstör ju spänningen lite :o
Jag vet inte riktigt vad som räknas till hudvård här (hårprodukter? Badprodukter? Nagelfilar?) men vill minnas att Body shops mellankalender bara innehöll en sminkgrej iaf.
Lyko har en billig "bath and body" som förutom en sminkgrej bara innehåller just bath and body-prylar.
Vill inte ha smink jag heller utan ville ha just hudvård, här blev det en mellan från Body shop och jag är jäkligt sugen på Lykos billiga :) Lutade åt Rituals först men tyckte innehållet var lite halvtrist så då blev det Body shop.
 
Jag vet inte riktigt vad som räknas till hudvård här (hårprodukter? Badprodukter? Nagelfilar?) men vill minnas att Body shops mellankalender bara innehöll en sminkgrej iaf.
Lyko har en billig "bath and body" som förutom en sminkgrej bara innehåller just bath and body-prylar.
Vill inte ha smink jag heller utan ville ha just hudvård, här blev det en mellan från Body shop och jag är jäkligt sugen på Lykos billiga :) Lutade åt Rituals först men tyckte innehållet var lite halvtrist så då blev det Body shop.

Jadu, jag tänker nog att jag bara vill ha krämer och sånt av olika slag att testa :D Dusch skulle väl gå bra men inte grejer för bad i badkar, och kanske något för naglar men inte lösnaglar.
Funderar också på bodyshop men vill ju inte kika alltför mycket vad som är i!
 
Jadu, jag tänker nog att jag bara vill ha krämer och sånt av olika slag att testa :D Dusch skulle väl gå bra men inte grejer för bad i badkar, och kanske något för naglar men inte lösnaglar.
Funderar också på bodyshop men vill ju inte kika alltför mycket vad som är i!
I see, ja badgrejer kommer du inte ifrån i nån av de iaf! Själv har jag inget badkar men konstaterade att vad fan, jag har torra fötter, får väl tappa upp nåt fotbad istället :D Men bara krämer, då kanske det är bra att tjuvkika och glömma ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 352
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp