Adventskalender 2019

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en adventskalender inom skönhet till mig själv. Jag har kollat på body shops stora kalender. Kostar en hel del men jag tänkte att jag skulle få en present av mig själv.. :laugh: :o:D och jag älskar deras produkter.
Annars har jag också kollat på Glossybox, rituals, lyko, essie, L'occitaine, revolution, kicks.
Vilka gillar ni och har ni andra förslag?

Eller ska jag ta något helt annat innehåll? Jag vill inte ha något ätbart, och inte kaffe eller te...
 
Åh, det är så svårt. Jag tycker verkligen att du förtjänar att få presenter av dig själv. Har försökt tänka lite likadant om vad jag ska göra för att förhöja december och passa på att tänka på mig själv. Grejen är bara att jag fastnar i att man alltid ska konsumera. "Du är värd det" istället för "din kompis är värd det" innebär ju i praktiken allra oftast "du är värd [att köpa vår produkt]" istället för "din kompis är värd [att du köper vår produkt till hen]". Och just i julkalendrarna är det då 24 produkter med tillhörande förpackningar att (börja) konsumera på 24 dagar.

I nuläget funderar jag på att fokusera på upplevelser istället. Slänga in säg 30 saker jag gillar att göra i kolumn B i ett Exceldokument, skriva =rand() i cellerna i A-kolumnen, sortera A-kolumnen i fallande ordning och låta de 24 sakerna som hamnade överst bli utvalda som sådant jag ska göra i december. Baserat på det kan jag ju skapa en egen liten kalender. Eller - för att behålla överraskningsmomentet - så låter jag någon annan göra urvalet och gömma det bakom luckor. Kanske en idé?
 
Jag har de senaste åren köpt kaffe eller tekalender. Har funderat på glossyboxkalendern men även om det är kul och det mesta därifrån är bra grejer så försöker jag dra ner lite på saker hemma och då känns det lättare att motivera förbrukningsvaror än någonting som gör att jag samlar på mig mer burkar och flaskor.
 
Jag fick look Lookfantastic´s adventskalender förra året, och är mycket nöjd. Såklart det kanske hade varit "nyttigare" med den från Skincity men den säljer slut så rackarns fort. Kändes inte som det var en enda utfyllnadspresent, och det var roligt att testa nya produkter både när det kom till hudvård och smink, men även hårvård och kroppsvård.
 
Åh, det är så svårt. Jag tycker verkligen att du förtjänar att få presenter av dig själv. Har försökt tänka lite likadant om vad jag ska göra för att förhöja december och passa på att tänka på mig själv. Grejen är bara att jag fastnar i att man alltid ska konsumera. "Du är värd det" istället för "din kompis är värd det" innebär ju i praktiken allra oftast "du är värd [att köpa vår produkt]" istället för "din kompis är värd [att du köper vår produkt till hen]". Och just i julkalendrarna är det då 24 produkter med tillhörande förpackningar att (börja) konsumera på 24 dagar.

I nuläget funderar jag på att fokusera på upplevelser istället. Slänga in säg 30 saker jag gillar att göra i kolumn B i ett Exceldokument, skriva =rand() i cellerna i A-kolumnen, sortera A-kolumnen i fallande ordning och låta de 24 sakerna som hamnade överst bli utvalda som sådant jag ska göra i december. Baserat på det kan jag ju skapa en egen liten kalender. Eller - för att behålla överraskningsmomentet - så låter jag någon annan göra urvalet och gömma det bakom luckor. Kanske en idé?
Jo jag förstår precis vad du menar och jag har de senaste åren dragit ner väldigt mkt på konsumtion och bara köpt det jag behöver och undvikit extra plast och förpackningar och inte belönat mig med saker.
Men nu tänker jag pga min situation faktiskt belöna mig själv med saker. Att tex ta en dusch med en produkt som luktar gott är en del av min behandling där jag varje dag ska göra saker som får mig att må bra. Däribland andra saker som får mig att må bra såsom aktiviteter med vänner, djur och natur.
 
Senast ändrad:
Jag har de senaste åren köpt kaffe eller tekalender. Har funderat på glossyboxkalendern men även om det är kul och det mesta därifrån är bra grejer så försöker jag dra ner lite på saker hemma och då känns det lättare att motivera förbrukningsvaror än någonting som gör att jag samlar på mig mer burkar och flaskor.

Visste inte att den fanns en kaffekalender!! :love: Vart köper man?

Jag har tidigare testat Body Shop, Glossybox och Yves Rocher. De två första fick jag många dofter och makeup med nyanser som inte passar mig alls och har inte varit nöjd. Alla produkter från Yves Rocher (som jag köpte förra året) har jag använt upp och var supernöjd, den hade också många fullsize-produkter. Funderade på att köpa den i år igen men jag gick på Rituals istället.

Fördelen med alla kalendrar är att man kan ge bort det man inte vill ha i julklapp och slå två flugor i en smäll, plus att den med dålig fantasi slipper klura ut vad man ska ge bort.
 
Visste inte att den fanns en kaffekalender!! :love: Vart köper man?

Jag har tidigare testat Body Shop, Glossybox och Yves Rocher. De två första fick jag många dofter och makeup med nyanser som inte passar mig alls och har inte varit nöjd. Alla produkter från Yves Rocher (som jag köpte förra året) har jag använt upp och var supernöjd, den hade också många fullsize-produkter. Funderade på att köpa den i år igen men jag gick på Rituals istället.

Fördelen med alla kalendrar är att man kan ge bort det man inte vill ha i julklapp och slå två flugor i en smäll, plus att den med dålig fantasi slipper klura ut vad man ska ge bort.
Jag har beställt från nabostore men vet att tex Designtorget mfl är återförsäljare också.
 
Är det någon som lyckats importera en sådan där adventskalender med portionsflaskor av mousserande vin, champagne, rödvin eller whisky?

Det är den enda sorts adventskalender jag önskar till mig själv. När jag undersökte marknaden sist, var det försäljningsförbud till Sverige. Antar att det inte är några problem att ta med sig alko-kalendern hem efter resa inom EU, men jag har ingen resa inplanerad under hösten.
 
Är det uteslutande bryggkaffe eller finns det olika varianter beroende av hur malet det ska vara?
Jag har använt pressobryggare till det jag har köpt och det har fungerat bra. Vet inte om det finns med olika malning faktiskt. Jag har väl i princip en kaffebryggare av varje sort så jag har bara använt det som blivit godast :o
 
Jag har använt pressobryggare till det jag har köpt och det har fungerat bra. Vet inte om det finns med olika malning faktiskt. Jag har väl i princip en kaffebryggare av varje sort så jag har bara använt det som blivit godast :o

Jag tycker det blir så mycket sump i kannan när jag inte använder grovmalen kaffe. Men det kanske finns någon kalender med hela bönor så att man kan välja malningsgrad anpassad efter vilken bryggare man har.🧐

Apropå adventskalender överlag, för dem som gillar smink/kroppsvård så hittade jag en tjej på youtube som öppnar flera kalendrar varje år. Om man har svårt att välja eller inte vill veta vilka produkter som kommer just i år så kan man ju kika på de hon öppnat föregående år. Margareta Grääs heter hon.
 
Är det någon som lyckats importera en sådan där adventskalender med portionsflaskor av mousserande vin, champagne, rödvin eller whisky?

Det är den enda sorts adventskalender jag önskar till mig själv. När jag undersökte marknaden sist, var det försäljningsförbud till Sverige. Antar att det inte är några problem att ta med sig alko-kalendern hem efter resa inom EU, men jag har ingen resa inplanerad under hösten.
Inte den typen av alkohol som du efterfrågar, men min kille hade en ölkalender (från Danmark tror jag) ifjol. Osäker på om han lyckats hitta en detta år, uppdaterar isf.
 
Jag har haft Skincitys två år i rad och den har varit grym!
Speciellt förra årets. I år såg jag att de höjt priset till 1499kr och jag blir lite snål... men det är något visst med den.

Jag har köpt Asos i år, den kostar 70 pund. Såg en youtubevideo när den öppnades och jag blev sjukt imponerad! Jättebra innehåll med bra märken på både hudvård och smink, och generösa storlekar. Flera full sizes och de som inte var det var ändå rejäla travelsizes. Skincity har ganska små travelsizes, iof av dyra märken, och enstaka full size.
Jag valde mellan Asos och Lookfantastic som också verkade bra men för mig vann innehållet i Asos kalender. Det är lite tråkigt att köpa en kalender där jag redan vet innehållet, det har jag aldrig gjort förut, men ändå tryggt att veta att jag kommer bli sjukt nöjd med det mesta :D

Jag kaanske köper skincitys också. Har inte bestämt mig än om jag är värd det eller inte :D
 
Jag inspirerades av denna tråden och har beställt en salmiak-kalender. Har haft te-kalendrar de senaste åren men tänkte nu variera mig lite.

@Liran det finns en vin-kalender som går att beställa från tyska Amazon om man vill. Hittade en artikel som nämnde den och gick in och kollade. Men då jag inte är så förtjust i rött vin så är det nog inte värt pengarna för mig då nästan hälften av dagarna hade rödvin.
 
Jag har haft Skincitys två år i rad och den har varit grym!
Speciellt förra årets. I år såg jag att de höjt priset till 1499kr och jag blir lite snål... men det är något visst med den.

Jag har köpt Asos i år, den kostar 70 pund. Såg en youtubevideo när den öppnades och jag blev sjukt imponerad! Jättebra innehåll med bra märken på både hudvård och smink, och generösa storlekar. Flera full sizes och de som inte var det var ändå rejäla travelsizes. Skincity har ganska små travelsizes, iof av dyra märken, och enstaka full size.
Jag valde mellan Asos och Lookfantastic som också verkade bra men för mig vann innehållet i Asos kalender. Det är lite tråkigt att köpa en kalender där jag redan vet innehållet, det har jag aldrig gjort förut, men ändå tryggt att veta att jag kommer bli sjukt nöjd med det mesta :D

Jag kaanske köper skincitys också. Har inte bestämt mig än om jag är värd det eller inte :D
Kollade på Asos kalender när jag läst ditt inlägg, och det var ju ett väldigt trevligt innehåll. Däremot så tilltalades jag inte för fem öre av designen på själva kalendern, haha. Ifjol kollade jag på unboxings av Lookfantastic-kalendern innan jag fick hem den, det här året vill jag verkligen försöka låta bli... haha. Men det blir den det här året igen för mig iaf. :)
 
Är det någon som lyckats importera en sådan där adventskalender med portionsflaskor av mousserande vin, champagne, rödvin eller whisky?

Det är den enda sorts adventskalender jag önskar till mig själv. När jag undersökte marknaden sist, var det försäljningsförbud till Sverige. Antar att det inte är några problem att ta med sig alko-kalendern hem efter resa inom EU, men jag har ingen resa inplanerad under hösten.

Åh jag vill också ha, särskilt en med mousserande! Men har inte heller hittat något sätt att köpa den på. :(
 
@Liran det finns en vin-kalender som går att beställa från tyska Amazon om man vill. Hittade en artikel som nämnde den och gick in och kollade. Men då jag inte är så förtjust i rött vin så är det nog inte värt pengarna för mig då nästan hälften av dagarna hade rödvin.
Tack för tipset :) ! Blir nog en sådan.... Synd att det inte gick att köpa den med mousserande viner, men jag gillar både rött och vitt vin så det blir nog bra ändå.
 
Jag har varit sugen på den från Skincity i några år. Förra året hade jag köpstopp pga köp av lägenhet.
Har tidigare haft kalender från Body shop och Rituals.
Gillade den från Rituals och det står nog mellan en sån eller från Skincity.
Var inne på kicks.se häromdagen och tittade på kalendrar. Tycker det är så tråkigt att många visar vad de innehåller!
 
Jag hade också velat ha en med mousserande, tråkigt att det inte verkar gå att hitta. Annars blir det väl en chokladkalender i vanlig ordning :D
 
Jag ska klicka hem Yesstyles kalender med koreanska skönhetsprodukter. Den släpptes för några dagar sedan och då låste sig hemsidan gång på gång, och när sidan väl började fungera igen var kalendrarna slut :( jag hoppas på bättre lycka när de släpper ett lager till.

Jag köpte den ifjol och gillade den verkligen!
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 346
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp