Adventskalender 2021 - öppningstråden

Dagens luckor:

IMG_20211207_083714.jpg


Pralinen är vit karamelliserad choklad med havssalt. Jag gillar egentligen inte vit choklad men smaksatt och i liten dos borde den slinka ner.

Pennan var inte jätteskön att hålla i, men kul att den är gjord av pantflaskor.

Lip butter blev jag glad för, den här säsongen är ju döden för läpparna och den jag har sen innan är från 2014 😅

Alkoholfritt till jul var en kul grej för en som mig som inte gillar alkohol. Men tyvärr gillar jag inte alkoholfritt heller (eller julmat för den delen)😅
 
Gin & tonic från Haupt idag 😁 Söt lakrits med vit choklad, smak av enbär, korianderfrö, bergamott, lime, citronskal och Tasmansk bergpeppar! Kände pepparen direkt som ett lager runt om, inte jättegott som första intryck 😆 Men när man kom in till kärnan blev den helt okej.

Duschgel Orange Fondante från Yves Rocher, får testa efter stallet ikväll 😁

Decléor Strengthening & Hydrating kit från Lykos 24K. Innehåller ett serum, en lätt dagkräm och duschgel. De två sistnämnda med Neroli Bigarade :) Har inte testat så mycket från Decléor förutom en brun-utan-sol-lotion som knappt gav något (och då är jag rätt ljus), men de är väl kanske bättre på den här typen av produkter 😋

IMG_20211207_085603.jpg
 
_20211207_090629.JPG

Skincity: Rich Repair Body Balm. Den är bra, jag har haft den tidigare.
GlowID: Dr Ceuracle Vegan Kombucha Essence, världens bästa essence typ :love: Det var en rabattkupong som gäller idag på hela Dr Ceuracles sortiment också, PM:a om någon vill ha den :)
IKEA: Hasselnötspralin som jag räknar med är god, jag älskar hasselnötter.
 
Chokladtoner är vanligt hos Yves Rocher, varför vet jag inte. Men det måste ju vara jättepoppis eller nåt eftersom de fortfarande kör på det? Var stammis för flera år sedan och det var frukt- och bärchoklad i massor då med. 🤷‍♀️ :p
Usch då 😅 Jag har lite svårt för just chokladdoft på hudprodukter men gemene man kanske gillar det 😂
 
Äntligen jackpot i alla kalendrar! M bjöd på kanelsmak och den är verkligen god! V hade persika med passionsfruktspuder och den var riktigt mumsig. Tacksamt att jag fick så många bitar också. Kinder hade en bit med lite fras i. :love:

Sen fick jag en till handkräm från body shop, kokos gillar jag sen tidigare (har en body butter som jag aldrig kommer ihåg att använda), ett ljust nagellack blev det från Technic och en eyeliner från Clinique. :up:

Lite sugen på att testa eyelinern, men jag har ju ingen mascara än, så det kommer nog bara se konstigt ut. :p Petade loss nagellacket från tre naglar igår, så det får bli test av de tre senaste nagellacken nu.

CAE9E741-43DF-47A2-9B49-5BA42C7D4B17.jpeg
 
FC55EBDA-8292-4402-9990-336602CC66EA.jpeg


English Tea Shop - ”red fruits” ska smakas senare.
Karamelleriet - vaniljfudge med mörk choklad och lakrits. Lakritsen tar tyvärr över, och om någon missat att jag inte gillar lakrits så skriver jag det igen, jag gillar inte lakrits! :p Hade säkert varit goda annars.
Jordgubb och vanilj müsli från Mymüsli, tyckte jag såg russin i paketet :cautious: ska testas senare, äter hellre upp gårdagens müsli idag.
Bailey bomb från Moodpills. Rätt god.
Vit vanilj som varm choklad, hua! Gissar att det inte blir en favorit :angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 614
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 472
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp