Adventskalender tråden 2025 öppning av kalendrar.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 331
  • Visningar Visningar 13 709
Jag glömde skriva upp den sista kalendern jag köpte men den är från Ur och Penn, i guld!

IMG_9875.webp

Sephora favourites: Charlotte Tilbury Beauty Light Wand - Liquid Highlighter

Jag blev tvungen att googla vad det var för något! Men någon form av flytande highlighter ska bli spännande att testa.

Iconic:
  • Kylie Cosmetics Supple Lip Glaze Rose Bloom, Full Size (3 ml)

Den hann jag testa imorse och den var supertrevlig!

Lakritsfabriken: lakritsmandlar, ej testade kändes inte riktigt som frukost :-)

Jag har öppnat Horsebrands och en med Kinderchoklad (den fick jag av särbon för några dagar sen, han vet vägen till mitt hjärta 🥰), men lägger dagens bild och text i spoiler eftersom vi är flera med samma så ingen blir ledsen på mig :D
Är dock lite osäker på om bilden ändå kommer synas under inlägget... så det här får bli ett test. Om någon absolut inte vill råka se vad en kalender innehåller så rekommenderar jag denne att hålla sig undan från tråden tills den öppnat :D

Horsebrands innehöll en stövelväska. Blev väldigt glad över det då jag just nu har vinterridstövlarna stående lösa i bilen eftersom jag saknar väska till dom. Har varit inne på att köpa en väldigt snart, så det var en perfekt pryl för mig med andra ord! Gillar speciellt att det är nät i övre delen så stövlarna kan lufta ur om dom blivit svettiga.
Kinderkalendern bjöd på två schokobons, en av mina favoriter!
IMG_0663.webp

Inte så "mysig" uppställning av kalendrar, och dessutom saknas den från Bibbis textil (glömde att jag hade den i syrummet 🙈), tekalendern (dricker te på kvällen, ger recension då) och pärlans (redan uppäten då jag tänkte köpa en extra pga rea men den var inte tillräckligt god för att motovera ett köp till så avbröt den beställningen 🙈🤣)
IMG_20251201_113520.webp

Nämen perfekt, bilden gömdes i spoilern som tänkt och blev inte en miniatyr under!

Då kan jag lägga med en liten guide om nån annan vill göra likadant:
Skriv den text du vill ska synas (t.ex. vilken kalender du har).
Tryck sen på dom tre prickarna intill bild/länk-symbolen (beroende på hur stort fönster du har uppe), välj symbolen som föreställer ett öga med ett streck över.
Välj din knapprubrik i rutan som kommer upp (detta kommer stå på den gröna knappen = syns för alla).
Nu kommer en kod i ditt inlägg, och då skriver du mellan tecknen ][ som i exemplet nedan (men med ordet spoiler istället för "funktion", behövde byta så koden skulle synas här och inte bli till en spoiler :D):
Först ser det ut såhär: [funktion="Rubrik"][/funktion]
Text/bild lägger du här:
[funktion="Rubrik"] Här emellan lägger du din spoilertext och bild [/funktion]

Om du använder den andra spoilervarianten med en mask, som finns i den vänstra tre-pricks-menyn, så blir text och foto blurrigt men bilder kan gå att tyda ändå.
Vill du dubbelkolla att det blev rätt så klicka på granska (papper med förstoringsglas, längst till höger) innan du postar.

Men som sagt: om någon vill vara helt säker på att inte råka se så ligger det ändå på den att inte gå in i tråden förrän denne öppnat dagens lucka :up:

Första luckan i Zetas var jag inställd på skulle bli krafs då jag visste att det bara var några fjösiga glaskulor. Men de var rejälare än jag trodde, en klart positiv överraskning! Ska hänga upp de i en klunga på olika höjd i ett fönster eller i växthyllan sen :)

Screenshot_20251201_120536_Instagram.webp

De andra kalendrarna beställdes igår så jag lär få öppna dubbelt imorrn om de kommer fram som de ska då :D

Kommer nog bara följa denna tråden, hinner inte med, har ju inte ens lagt in mina kalendrar 😅

Men recension 1 december:
📻📺SR o SvTs kalendrar: Lite trist layout på kalendern som sådan men tycker båda berättelserna känns väldigt lovande!!
🍬Pärlan: Så sjukt goda kolor och fin kalender. Svåra luckor att öppna dock men känner jag vill ha den varje år!
☕️Kahls kaffe: Blev typ knappt 5 skopor så brygger med 4 dl till när jag äter frukost hemma med min stora mugg. Kul häfte med förklaring o anteckningsplats för varje kaffe och snygg box!
🍫Chokladkalender: Fd kollega som har som tradition att ge oss den enkla (som jag älskar!) chokladkalendern sista fikan innan jul, en gulligt snölandskap i år ☃️ Öppnar oftast denna först direkt jag går upp/kommer hem och sänder honom en tanke 🥰

Ostkalender: lagrad red leiscester, inte alls min smak

Johannas choklad: god mint

Noveller: gullig liten historia om att mata djuren (häst, kor, får, höns) på julafton och åka till julottan dagen efter.

Sudoku: lätt sudoku som jag löste

Kommer nog bara följa denna tråden, hinner inte med, har ju inte ens lagt in mina kalendrar 😅

Men recension 1 december:
📻📺SR o SvTs kalendrar: Lite trist layout på kalendern som sådan men tycker båda berättelserna känns väldigt lovande!!
🍬Pärlan: Så sjukt goda kolor och fin kalender. Svåra luckor att öppna dock men känner jag vill ha den varje år!
☕️Kahls kaffe: Blev typ knappt 5 skopor så brygger med 4 dl till när jag äter frukost hemma med min stora mugg. Kul häfte med förklaring o anteckningsplats för varje kaffe och snygg box!
🍫Chokladkalender: Fd kollega som har som tradition att ge oss den enkla (som jag älskar!) chokladkalendern sista fikan innan jul, en gulligt snölandskap i år ☃️ Öppnar oftast denna först direkt jag går upp/kommer hem och sänder honom en tanke 🥰
Det är tänkt att brygga på 5 dl vatten per lucka i Kahls. Men man får ju göra som man vill ☺️

Liknande trådar

• Secret Santa 2025
  • Betäckning 2024 - föl 2025
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!
  • Öppningstråden - adventskalender 2022

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Vilket djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hur parkerar ni?