Adventskalender tråden 2025 öppning av kalendrar.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 331
  • Visningar Visningar 13 707
AD70 - Lilla Olle. Blåbär med vit choklad, tror jag. God, men gelé i choklad är väl inte min höjdare.
Cecilia Nordströms - Semla. Tjock botten, smakar kardemumma. God.
Pärlans - Vit choklad. God, men inte en favorit. Inte så tydlig smak av vit choklad.
Penstore - Akrylfärg, också röd färg.
Mumins te - "Jag vet nog". Blev så osäker på mig själv och om jag borde veta :p Svart te, arom av citron.

Känns så tomt med bara tre ätbara!

Bifogade filer

• IMG_7260.webp
    IMG_7260.webp
    767,7 KB · Visningar: 992
AD70 - Lilla Olle. Blåbär med vit choklad, tror jag. God, men gelé i choklad är väl inte min höjdare.
Cecilia Nordströms - Semla. Tjock botten, smakar kardemumma. God.
Pärlans - Vit choklad. God, men inte en favorit. Inte så tydlig smak av vit choklad.
Penstore - Akrylfärg, också röd färg.
Mumins te - "Jag vet nog". Blev så osäker på mig själv och om jag borde veta :p Svart te, arom av citron.

Känns så tomt med bara tre ätbara!
Håller helt och hållet med om Pärlans, God men inte så att jag känner att jag vill springa och köpa fler av just den. Skulle jag få en hög skulle de däremot absolut ta slut :D

Lakritsfabriken började starkt med mandlar i choklad och lakritspulver. Nomnomnom.

Det får ju inte plats i min mugg 🙈 Ska testa lite! Hittade faktiskt inte instruktion i häftet som var det enda jag sparat så jag bara chansade 😅
När jag hade deras förra året (tror jag), så fick jag byta kopp så jag kunde ta påtår istället 😅 hade också gigantisk kopp i jämförelse med vad som nog är normalt.

Idag fick ungarna varsin fin glasmugg med lock och glassugrör med första bokstaven i deras namn på i julkalendern jag gjort till dom. Väldigt fina :) Till dagens lucka ingår att göra egen lyxshake i de här muggarna/glasen. Så jag har köpt lite grejjer till det. Så det blir lyxshake för dom medan vi dricker kaffet ur vår kalender till julkalendern på tv ikväll :)

Penstore - Sharpie Creative Marker. Lila färg, vilket jag fick i förra årets kalender så lite trist att det blev en dublett.

Anthon Berg - Dark caramel love. Hjärtformad pralin med mörk choklad och kolaklet. Lite väl mörk choklad för min smak men gick att äta.

När jag hade deras förra året (tror jag), så fick jag byta kopp så jag kunde ta påtår istället 😅 hade också gigantisk kopp i jämförelse med vad som nog är normalt.

Har också en extra stor julkopp nu så ska testa brygga rätt!

Tror det står på själva kartongen, alltså den med bilden på som omsluter lådan :)

Jamen ja, tack!! Har lite ont om plats så satte ju undan den fina direkt 😅

Har ju förresten en kalender till jag följer! En ljudbokskalender. Inte någon direkt höjdare men kommer följa den klart.

Däremot följde jag en så himla bra under november! Döden i julbonaden av Sofia Rutbäck Eriksson. Rekommenders verkligen 😍

Ett par julstrumpor till :) blågrått garn, satinband med silvriga snöstjärnor (bibbis textil kalendern) och skumtomte-pralin (God, inte så stark smak och inte så sötsliskig som skumtomtefudge lätt blir).
IMG_20251202_115859.webp

Gårdagens te var änggårdsblandning, mesig smak trots jag lät det dra rätt länge.

Kahls kaffe: hmm! Tror jag gillar första bättre. Men var just detta jag hoppades på, att åtm märka någon skillnad. Provningar passar mig jättebra, uppskattar alltid saker mer när jag fått testa lite olika på kort tid.

Pärlans var pistage, lite grynig vilket jag inte gillar men god smak!

Liknande trådar

• Secret Santa 2025
  • Betäckning 2024 - föl 2025
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!
  • Öppningstråden - adventskalender 2022

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Vilket djur
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hur parkerar ni?