Adventskalendertråden 2020

Lite besviken på marmeladkalendern. Först var det typ omöjligt att öppna luckan, men efter lite hjälp med kniv gick det. Sen när jag öppnat luckan möttes jag av en vit pappskiva. Då har tillverkaren alltså lyckats vända burkarna åt fel håll! :mad: Tack och lov lyckades jag vända åt rätt håll utan att jag såg vilken burk som var vilken.

Blev en apelsin- och pepparkakstryffel från chokladkalendern.
Visa bifogad fil 60848

Syns lite dåligt, men det är plommonmarmelad.
 
Här hemma har vi lite olika kalendrar. Jag har Flashback forevers och två olika tekalendrar. En som är köpt och en där vi är ett gäng som gjort en tillsammans och skickat en eller två sorter, sammanställt och sen skickat tillbaka.

Barnen har en sleich, en Harry Potter men eftersom att den "bara" var på tolv luckor kompletterades den med tolv olika paket. Den vanliga klassiska för tv/radio och mannen fick en whiskey kalender som har dock länsat och ställt ut lösa istället 😑
 

Bifogade filer

  • DSC_2029.JPG
    DSC_2029.JPG
    349 KB · Visningar: 156
Har två kollegor som varit ett fantastiskt stöd för mig ffa det senaste året och fick en idé sedan en av dem kommit och bjudit oss på Ferrero Rocher. Vi jobbade natt ihop så efter 00 fick de sina paket och jag berättade för dem hur mycket deras stöd betytt för och alla blev så rörda att vi började gråta 😅 Är sämst på presenter annars men kändes som att det blev 100 % lyckat denna gången, så himla glad ❤



20201130_202925.jpg
 
Ska strax lyssna på första kalenderavsnittet från Flashback forever-kalendern. QR-koden gick till ett foruminlägg så jag antar att det är det som kommer diskuteras :D

Sambon överraskade mig med en SkinCity-kalender imorse :love: Hade ingen aning och inte förväntat mig att få något. Blev väldigt glad!

Första kaffet i kaffekalendern var absolut gott och av bra kvalitet men inget särskilt speciellt i smaken. Bra vardagskaffe! Ska bli kul att testa en ny sort imorgon :)
 
har Lykos stora kalender, var en bra start idag med en ansiktsgel som var bra för himla massa olika. Tror den kommer passa min hud bra så kul å testa :)

Har en tekalender från perchs thehus men vill vänta med å öppna den tills mamma fått sin. Tanken var att vi skulle öppna tillsammans, men så blev jag förvirrad och posta den försent 🤦 hoppas den kommer fram denna veckan iaf🤞✨🎄

Har skrapkalender också, men den har jag inga större förhoppningar på 😅

Och just ja, fina mamma överraska med en kalender från rituals som kom i posten också 🙏✨, osäker på vilken, kanske den i mellan storleken. Var ett litet doftljus i dagens lucka, lukta helt ok tycker jag men mini i huset verka tycka annorlunda,... sniffa på det å sa bestämt bläärk 🙈
 
Fick en tekalender från Pukka av mamma precis som förra året, jag föredrar egentligen ”vanligt” te, men mamma föredrar örtte så då blir det det jag får :rofl:
Dagens smak var fennel new, ganska så mja.

Blev lite till mig i trasorna när jag för några veckor sedan hittade en allergivänlig chokladkalender som var både mjölkfri OCH nötfri OCH hade tryfflar och praliner i och inte bara likadan liten chokladruta i varje lucka (som det brukar vara). Men när jag äntligen hade råd att köpa den var den slutsåld överallt (misstänker veganer :cautious:), stor sorg i mitt chokladälskande hjärta :( 💔

Ps. Ni som har kalendern med nakenfisarna på får gärna lägga bilder på den i spoiler, nakna män har en stark negativ effekt på min julkänsla.
Mvh Pryd :o
 
Skulle fått müslikalendern idag. Såg lovande ut hela vägen till Helsingborg sedan stoppades paketet. Leverans till dörren var ersatt av väntar på beställarens återkoppling av leveransklara (inte för att jag fått ngt sådant meddelande 🙄). Nu har jag valt till dörren igen och datum blev så i morgon. Återstår att se om de klarar av det nu.
Tröstshoppade en trisskalender istället
 
Det går inte så bra för mig. :arghh: Idag var det lättare att få ut marmeladen (persika), men i gengäld mosade jag pralinen i mitt försök att öppna luckan. Krävs det nån slags utbildning för att öppna luckor?

Den var god ändå (svartvinbär) men inte så fin på bild.
53DEA581-3809-41C7-A56A-99653CE161DA.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 275
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
839
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
11 079
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp