Adventskalendertråden 2020

Popcorn-kalender är jag lite intresserad av till min make. Tror att han skulle uppskatta en sådan.... :) Till mig själv vet jag inte.... Någon god choklad kanske. Såg en med badbomber - och det gillar jag ju - men det var också tvålar i den och det kände jag mig minde intresserad av.
 
Till den som vill ha svart te rekommenderar jag kalendern med bara svarta teer från tehuset.se. (De har andra kalendrar också för den som vill ha mer blandat.) Goda teer, mycket ”juliga” smaker, väldigt flexibla (när maken ville undvika sådant han är allergisk mot fick han ett par andra sorter istället) och bra på alla sätt; det blir en sån igen för mig.
Den verkar inte finnas på hemsidan än. Vet du när de brukar lägga ut den?
 
Jag tänkte köpa en från Rituals efter två år med Body Shops, och så vill jag väldigt gärna ha en med svart te också. Har haft Pukkas kryddtekalender ett år men känner inte att jag behöver gå igenom dem igen. Avkommorna får varsin med ätbart i, nån slags vuxenchoklad för den store och kanske popcorn för den lille. Förra året tyckte den store visserligen att han var för stor för kalendrar, men när jag kom hem med min kalender, lyckligt leende, ändrade han sig. Tror han fick en Lindtkalender då, och han var mycket nöjd med sin "vuxenkalender".
 
Jag har kikat på den också (och den lilla från L'Occitane) tror faktiskt att den är rätt prisvärd?!

Jag har superkänslig hud. Det är också varför jag är sugen på den, kunna prova. Men risken är endast nån liten burk funkar - och då blir det väldigt mycket pengar.

Rent hur mkt och vilka produkter man får för priset känns den väldigt prisvärd. Men kan jag inte ens använda produkterna så..
 
Jag har superkänslig hud. Det är också varför jag är sugen på den, kunna prova. Men risken är endast nån liten burk funkar - och då blir det väldigt mycket pengar.

Rent hur mkt och vilka produkter man får för priset känns den väldigt prisvärd. Men kan jag inte ens använda produkterna så..

Jag har också väldigt känslig hud och klarar absolut inte L'Occitane plus att många av produkterna är starkt parfymerade så jag får astma. Samma gäller Rituals, för stark parfym.
 
Jag har också väldigt känslig hud och klarar absolut inte L'Occitane plus att många av produkterna är starkt parfymerade så jag får astma. Samma gäller Rituals, för stark parfym.

Lumene var det jag avsåg och som det pratades om :)

De hade rituals produkter på hotellet förra helgen. Satan vad parfymerade produkter! Och då gillar jag ändå doft men det där var hemskt.
 
Lumene var det jag avsåg och som det pratade om

De hade rituals produkter på hotellet förra helgen. Satan vad parfymerade produkter! Och då gillar jag ändå doft men det där var hemskt.

Aha, jag missuppfattade. Sorry :)

Jag tycker flera av Rituals dofter hade varit trevliga om de skruvat ner doftvolymen typ tio steg... men som det är blir det bara för starkt, mina luftrör drar ihop sig bara har går förbi en av deras butiker. Att gå in är inte att tänka på.
 
Jag har superkänslig hud. Det är också varför jag är sugen på den, kunna prova. Men risken är endast nån liten burk funkar - och då blir det väldigt mycket pengar.

Rent hur mkt och vilka produkter man får för priset känns den väldigt prisvärd. Men kan jag inte ens använda produkterna så..
Ah ok, då är det såklart svårare. Använder Lumenes till vardags så det problemet har inte jag.
(Jag får lätt nässelutslag men fixar Lumenes utan problem. Men det hjälper ju inte dig. :cautious:)
 
Hej adventskalenderexperter! Jag tänkte att jag skulle hitta nån kalender med chips i till sambon (chipsälskare av stora mått), men jag lyckas inte hitta någon bra... Pringles verkar vara den enda som finns i Sverige, men är inte det lite tråkigt med Pringles?
Har googlat runt och hittat dels a Lay's hade en 2018, men den var limited edition och jag hittar inget nyare om det. Sen har jag hittat en på tyska Amazon, men mina ytterst begränsade kunskaper i tyska i kombination med Google Translate lyckades räkna ut att den inte finns tillgänglig just nu. Är jag för tidigt ute kanske? Brukar adventskalendrar komma senare? Är ju över två månader kvar...

Eller känner ni till något annat bra chipstips som mina googleskills inte har snappat upp? :)
 
Hej adventskalenderexperter! Jag tänkte att jag skulle hitta nån kalender med chips i till sambon (chipsälskare av stora mått), men jag lyckas inte hitta någon bra... Pringles verkar vara den enda som finns i Sverige, men är inte det lite tråkigt med Pringles?
Har googlat runt och hittat dels a Lay's hade en 2018, men den var limited edition och jag hittar inget nyare om det. Sen har jag hittat en på tyska Amazon, men mina ytterst begränsade kunskaper i tyska i kombination med Google Translate lyckades räkna ut att den inte finns tillgänglig just nu. Är jag för tidigt ute kanske? Brukar adventskalendrar komma senare? Är ju över två månader kvar...

Eller känner ni till något annat bra chipstips som mina googleskills inte har snappat upp? :)
Du kan ändra språk på tyska amazon till engelska ;) Jag hade nog gjort en egen kalender. Lays har till exempel storpack att köpa på nätet som innehåller deras småpåsar i olika smaker. Sen kan du komplettera med till exempel Estrellas och OLWs mindre påsar, en och annan liten burk pringles etc :)
 
Du kan ändra språk på tyska amazon till engelska ;) Jag hade nog gjort en egen kalender. Lays har till exempel storpack att köpa på nätet som innehåller deras småpåsar i olika smaker. Sen kan du komplettera med till exempel Estrellas och OLWs mindre påsar, en och annan liten burk pringles etc :)

Haha ja, jag var otydlig, fick lämna amazonsidan för att leta på andra ställen och då blev det translate. Har också funderat på att göra egen, men det känns på nåt sätt inte lika kul?
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 279
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
841
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 223
Senast: doppler
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp