Adventskalendertråden 2021

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag tycker det är jättekul att varje år köpa en ( eller flera) adventskalendrar. Det gör hösten/ vintern lite roligare. Jag minns att vissa kom tidigt förra året... Men undrar om det inte är rekordtidigt för för två veckor sedan såg jag reklam för Bodyshops kalendrar. Idag såg jag att de skulle släppas 31 augusti... :o Idag såg jag också spoilers för andra skönhetskalendrar... Lite dubbelt för då känns det som sommaren snart är slut samtidigt som jag älskar kalendrar!

Men det fick mig i alla fall att börja fundera på vad jag vill ha för kalender... Jag älskar ju skönhetskalendrar så blir säkert någon sådan... Men sen tänkte jag också köpa någon te-kalender... Såg att några såna redan var på väg ut i affärer också....
Och kanske något mer...
 
Åh! Jag följde förra årets kalendertråd med spänning och lite avundsjuka. Samtidigt blir jag så himla snål när det väl är dags att köpa egen. Fundera på något inte allt för allvarsamt och snordyrt, typ en tekalender eller en finare chokladkalender eller så. Tips mottages gärna !
 
Jag köpte lykos förra året och blev jättenöjd. Tror att det var den billigare varianten med lite mindre smink och mer varierade grejer. Kommer helt klart köpa den i år också, och har de två stycken i år med kanske jag unnar mig båda för det tycker jag att jag är värd!
 
Jag ska definitivt ha chokladkalender från samma lokala företag som förra året.

Kanske också en tekalender, men då jag sällan gillar fruktteer brukar det vara ganska många dagar som jag inte dricker upp. Skönhetskalender vill jag inte ha, har mina stående produkter och har inget nöje eller behov att prova andra.

Ska följa tråden och se om jag får något annat bra tips.
 
Har te- och kaffekalendrar tidigare år. Teet var suveränt, men jag minns inte vad det var för märke :o

I år blir det nog kaffe. Antingen gör jag en egen med specialsorter eller Kahls.
 
Sa förra året att jag inte skulle ha någon i år, men misstänker att jag inte kommer kunna hålla mig. Tror de släppte dem ungefär samma tid förra året för jag köpte min i början på september. Förra året hade jag body shop och Yves Rocher och en hemmasnickrad. Blir inte body shops i alla fall för den har jag haft flera år och har så mycket grejer från.
 
Om vegan delights har en chokladkalender i år funderar jag på att köpa den.
Förra året hade jag Flashback forevers julkalender, första jag haft sedan jag var barn. Kommer definitivt köpa deras om de har en i år igen. 🙂
 
Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.
Och jag får prova på smink och hudvård i småförpackningar, vilket gör att jag vet vad som passar mig så jag slipper prova mig fram via en massa förpackningar i normalstorlek.
 
Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.
Om jag tex köper kalender från body shop så vet jag att jag kommer använda alla produkter. Snarare bra att få allt på en gång så det blir färre transporter.
Har använt allt i tidigare kalendrar. Det jag inte velat ha har vänner fått.
 
Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.

Nästan alla kalendrar kan man läsa innan vad det är i lr kolla på hmmm Margareta nånting? på Youtube. Jag läser/kollar innehållet på dom jag är intresserad av och köper den som jag tror passar mig bäst, är så virrig så glömmer oftast innehållet ändå ^^ och ofta vet man ju inte vilken lucka som innehåller vad heller ☺️

Det är så jag "får" all min hudvård, köper en kalender som varar ut året och fyller på med nästa när det typ är slut. Tycker det är hyfsat mkt även i små produkter, iaf för hur mkt jag använder.
 
Jag köpte lykos förra året och blev jättenöjd. Tror att det var den billigare varianten med lite mindre smink och mer varierade grejer. Kommer helt klart köpa den i år också, och har de två stycken i år med kanske jag unnar mig båda för det tycker jag att jag är värd!
Ja Lykos kalendrar verkade bra förra året. Funderade på att köpa men de sålde slut fort.
 
Jag gör som tidigare år, fyller upp den gamla pralinkalendern med nya praliner från den lokala chokladbutiken. Praktiskt med små lådor som går att fylla många gånger om! Har heller inte en chans att komma ihåg vad som ligger var så det blir ändå en överraskning, även om jag fyller på själv :D
 
Jag älskar adventskalendrar och myset i december!
Jag hade en kalender från Lindth förra året - inte så spännande (väldigt mycket samma lika) men jag gillar verkligen chokladen så den var okej. I år hoppas jag kunna beställa en kalender från ett litet lokalt företag som gör helt fantastiska praliner - både jag och sambon älskar dem. Jag skrev till henne igår kväll och frågade om hon kommer att sälja kalendrar i år (och det trodde hon) - måste ju planera! :D

I övrigt får vi se, om det blir nån till. Jag vill egentligen gärna ha en skönhetskalender men blir så stressad av att de börjar släppas i augusti. Alla släpps ju inte samtidigt och det är halvt omöjligt att veta vilken jag vill ha redan nu, eftersom jag inte har en chans att jämföra/veta vilken som kommer, lite om innehållet och vad de kostar (och många säljer slut rätt omgående när de släpps, så det gäller att veta om en vill ha just den.). Suck. Kanske blir en, om jag inte ruttnar på det och köper en med Dumle typ :devil:. .
 
Jag hade en tysk chokladkalender förra året. Från Niederegger, närmare bestämt. Jättegoda chokladbitar med marsipan i, och en snygg kalender också. Röd och guld, om jag inte minns helt fel.... :) Kan tänka mig en sådan i år igen!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 894
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
687
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 852
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 246
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

  • Vanvård ridskola råd.
  • zitch vet pour-on
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp