AE tömkörningsdäckel

Och nordsvensken i sommarskrud

36368
 
37C4C7E5-6F80-4236-B1EC-85784ED8C788.jpeg


Russ med däckel i full. Inte med kortaste gjorden men den satt fast bra ändå, hade inte sett den kortaste gjorden då. Hon är cirkus 125cm och ”nätt/travartyp”.

Den blir som synes ”lång” men det fungerar, är lite långt fram här och stör frambenet.
 
Jag har en AE-däckel i storlek xfull (min storhäst är rejält bred över ryggen så det kändes bäst att satsa på en stooor :D). Har köpt till en kort gjord från Hansbo (en sån där som i princip bara är 2 spännen, typ 10 cm lång), kostade bara en hundralapp och med den så funkar omkretsen på däckel och gjord även till b-ponnyn, men jag upplever att passformen över ryggen är långt ifrån optimal för ponnyn. Vet iofs inte hur stor skillnad det är på xfull och full - kanske hade det funkat bättre med en däckel i full.
 
Jag har en AE-däckel i storlek xfull (min storhäst är rejält bred över ryggen så det kändes bäst att satsa på en stooor :D). Har köpt till en kort gjord från Hansbo (en sån där som i princip bara är 2 spännen, typ 10 cm lång), kostade bara en hundralapp och med den så funkar omkretsen på däckel och gjord även till b-ponnyn, men jag upplever att passformen över ryggen är långt ifrån optimal för ponnyn. Vet iofs inte hur stor skillnad det är på xfull och full - kanske hade det funkat bättre med en däckel i full.
Du vet att du kan köpa lösa bågar för att kanske lösa problemet? Fast meckigt kanske att montera ny båge varje gång.
 
Du vet att du kan köpa lösa bågar för att kanske lösa problemet? Fast meckigt kanske att montera ny båge varje gång.
Jo, jag har sett det, men det blir för meckigt. Tänkte skaffa en billig neoprenegjord som passar ponnyn istället. Det skulle nog funka minst lika bra på hans runda rygg tror jag.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Miingla
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 332
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Snorklingstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp