Ägarbyte, ID och vaccination

Ägarregistrering hos skk är avklarad. Nu är det sveraks tur. De undrar om katten är mönstrad. Är min röda tigrerad?
 
Och den mörka katten är jag inte heller säker på. Är hon verkligen en mörk sköldpadda? Hon har bruna fläckar men bitvis är det rätt mixat mellan brunt och svart.

20211201_163647.jpg
 
Ägarregistrering hos skk är avklarad. Nu är det sveraks tur. De undrar om katten är mönstrad. Är min röda tigrerad?

Nej, din röda med vitfläck ser inte mönstrad ut på de bilder du lagt upp. Svartsköldpaddan är svartsköldpadda, möjligen smoke men för att se det måste man se hårbotten.
 
Nej, din röda med vitfläck ser inte mönstrad ut på de bilder du lagt upp. Svartsköldpaddan är svartsköldpadda, möjligen smoke men för att se det måste man se hårbotten.
Lägger upp en bättre bild på rödingen. Står din åsikt fast?

20211116_161349.jpg
 
På höger framben där det vita inte går ända upp är hon randig. Fick dessvärre ingen bättre bild på det.

20211201_175047.jpg
 
Det är faktiskt inte så noga. Skriver man typ "rödtabby röd tigrerad med vita tecken" duger det finfint. Samma sak med mörk sköldpadda. En annan sak om man har en reggad raskatt med allsköns specifika specifikationer. :)
Men ja, jag skulle definitivt säga att din röda är mönstrad.

Min lille är tabby trots att man bara ser mönster på ben och huvud. :)
 
Lägger upp en bättre bild på rödingen. Står din åsikt fast?

Visa bifogad fil 80615

Så gott som alla röda katter uppvisar mönster eftersom exakt alla katter är mönstrade MEN endast de som även har agouti-genen kommer uttrycka mönstret. Mönster som syns trots frånvaro av agouti-genen kallas för spökmönster och det finns hos i princip alla rödpigmenterade katter och det beror på just det röda pigmentets egenskaper. Din röda katt uppvisar inte definierade tecknen på agouti tex. tydlig vit eyeliner runt ögonen och tydliga vita öronkanter. Det är inte alltid lätt att bedöma på bild och som redan nämnt, det spelar ingen större roll om du anger röd och vit eller rödtabby med vitt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp