Ägarbyte, ID och vaccination

Wille

Trådstartare
Enligt mina katters förra ägare är de vaccinerade och chipmärkta. Den förra ägaren har dock inte hittat den dokumentation som ska finnas om detta. Jag vet alltså inte när det är dags för omvaccination och ägarbyte har inte kunnat göras.

Jag räknar inte riktigt med att jag kommer att få den informationen från förra ägaren. Det har ju trots allt gått två månader redan utan att något hänt. Har påmint en gång.

Så vad bör jag göra? Vaccinera katterna på nytt? Hur gör jag med ID-märkningen och ägarbytet?
 
Förra ägaren har hittat vaccinationsintyg och ID-nummer.

Är det undre eller övre raden som är ID-numret?

20211201_114441.jpg
 
Har gjort det med siffrorna i nedre raden. Fick ingen träff. Sen gick luften ur mig.

Provade nu skriva in den övre raden men det gick inte att mata in hela.
Det är den nedre raden som är ID-numret. Sök på djurid.se samt SVERAK. Får du inga träffar där är de ändå inte registrerade, så då är det bara att registrera dom på dig.
Här är länken för ägaranmälan på djur ID: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfDpt5rlwreplx5f4pEGG-3Q9iHNAwoJtU19UlB37CqAnXJxw/viewform

Och här är länken för ägaranmälan i SVERAKs register: https://www.id-registret.se/registrera-katt-i-id-registret/
 
Ok. Mina katter tycks inte finnas i något register.

Jag öppnade formuläret för registrering men har kört fast. Vet inte vad de har för färg och teckning. Tror inte det duger om jag skriver röd och mörk.

Någon som vet färgen på katterna? Mörka katten har inga vita tecken.
20211201_112052.jpg
 
Jag är heller inte säker på om de är semilånghår eller långhår.

Märkare har jag ingen uppgift om men borde väl fylla i under Eventuell tidigare märkning? Vad ska jag då fylla i under Ange nummer, respektive microchipremsa?

20211201_123526.jpg
 
Ok. Mina katter tycks inte finnas i något register.

Jag öppnade formuläret för registrering men har kört fast. Vet inte vad de har för färg och teckning. Tror inte det duger om jag skriver röd och mörk.

Någon som vet färgen på katterna? Mörka katten har inga vita tecken.
Visa bifogad fil 80590
Det är alltså registreringen på https://skk.se/sv/Vara-dokument/Blanketter/Agandeskap--personuppgifter/agarregistrering-katt/ som jag försökt använda.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 655
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 282
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp