Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

äggstocksbekymmer

ameo

Trådstartare
Moderator
Min "alternativare" berättade att min ena ponnytravare hade problem med äggstockarna, när hon undersöktes för några veckor sedan. Hon behandlades med akupunktur och fick några homeopatdroppar som skulle hjälpa henne.
Och VIPS så har den lilla stjärntravaren hittat en högre växel och går numera ca 15 sekunder snabbare än tidigare/km vid träning än hon någonsin gjort förut - även om det är tunga matte som sitter i sulkyn...

Jag har aldrig tidigare ens funderat på hur äggstocksbekymmer kan påverka hästarna och har aldrig heller hört talas om nån häst som hafr dessa problem. (fast givetvis måste de ju få ha det, precis som Vi har ibland...)
SÅ jag funderar på hur vanligt detta är? Någon med erfarenhet?

Vet en alternativare som säger att allt är äggstocksproblem. Ett "behandlat" sto avlivades senare (pga en annan mycket akut skada) och obducerades. Veterinärerna hittade absolut inget som tydde på problem med äggstockarna men däremot ett extremt långt gånget magsår.

Vad jag har hört går det lite mode i äggstocksproblem just nu.

ameo

Trådstartare
Moderator
MODE???
Tja, jag kan då inte förklara min pålles tydliga förändring med något annat än att behandlingen hon fick har hjälpt henne, för det ÄR en betydligt mer harmonisk häst rakt igenom nu, plus att hon dessutom går mycket bättre...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6498 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
634
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
2 193
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi del CXXXI
  • Trasig kyl/frys
  • Störiga saker vi stör oss på, del 17

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Smörja mulen med?