Äldre häst +knäppningar i ryggen

F

Frida 78

Hej!

Har en äldre dam på 27 år, fullt frisk och har aldirg varit sjuk eller så. På sista tiden har jag upptäckt att det knäpper till i bakre delen av ryggen på henne när hon går, varje steg hon tar. Detta är både när jag rider och när hon går i hagen. Det går heller inte över när jag har "värmt upp henne". Veterinären sa att det kunde va höftfästet som börjar bli slitet. Har börjat ge henne glucosamin, men än så länge har det ej gett ngn verkan. Hon har inte ont eller beter sig annorlunda på ngt sätt. Hon ligger till och med ner i hagen ibland.

Kruxet är att jag tycker inte att det känns riktigt bra att sitta upp på henne när man hör knäppningarna hela tiden...Jag vill ju inte "förstöra" henne:crazy: ...Hur hade ni gjort?? Någon som har varit eller är i liknande situation så är jag väldigt tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter!!
 
Sv: Äldre häst +knäppningar i ryggen

Min gamling (25 år) har börjat knäppa i höfterna nu sedan han blev skodd i förra veckan.
Vet ej om hovisen (fd.!:mad: ) knäckte till lite.
Min vet ska komma förbi i nästa vecka och kolla upp det.
 
Sv: Äldre häst +knäppningar i ryggen

Ingen som har varit med om ngt liknande??? Som sagt, jag är tacksam för alla svar!!!
 
Sv: Äldre häst +knäppningar i ryggen

Min fjording har oxå det där knäppandet i... ryggen? Höften?
Hon har haft det så länge jag haft henne (5 år) och hon är 22 år.
Jag har ridit och kört henne sparsamt (lite ont om tid har 4 unghästar just nu) hon brukar ligga ganska mkt men mellan det så är hon pigg!

Jag kommer ju inte kolla upp detta utan hon får vara kvar så länge hon mår bra och inte har ont.

Men det skulle vara intressant att höra vad det är om nån annan som har häst med liknande, och vet nått om det!

/Lisa
 

Liknande trådar

Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 292
Senast: Linda_A
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
4 993
Senast: Josofinito
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 812
Senast: Happimess
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 014
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp