Äldre hästrelaterade videoklipp!

Ridning som hobby, 1975
"Vid Enskede ridhus tillbringar många flickor en stor del av sin fritid med att rida och sköta om hästarna. En av dem, Lena Håkansson, berättar vilken utrustning man måste ha och hur det är att vara försteskötare för en häst. Reporter är Birgitta Gimberg."

Åhh, vilken kontrast!
Jag är en skötare på ridskolan och får ofta höra av andra skötare "Oj, vad ofta du är här", "vad nogrann du är" eller "du måste verkligen tycka om Mirax" när jag är där. Bör tilläggas att jag inte är i stallet varje dag. Jo, visst är Mirax min ögonsten men samtidigt tycker jag att det ändå är en självklarhet att man mockar, borstar, pustar och allmänt ser efter sin häst när man är skötare?
Snarare verkar det vara så att det är nån slags praxis att byta sköthäst så fort det kommer en ny söt häst till ridskolan, eller nån gång i månaden när man tröttnat på sin? o.O Eller skötare som bara dyker upp till ridningen...
Visst finns det några tjejer som verkligen bryr sig om sina sköthästar men dom är ganska få, tyvärr. :(
 

Liknande trådar

R
Hoppning http://svt.se/svt/road/Classic/share...590&from=tipsa Hittade en 5 minuters snutt på SVTs arkiv. "Internationella ryttarspelens...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp