Äldre transport (Brenderup)

Lydia

Trådstartare
Jag blev med hästtransport härom dagen. Den har nya väggar och golv, en ny "balk" under.
Men jag behöver lite hjälp, ni kan väl kika på bilderna (har skrivit lite kommentarer också).
Den är nybesiktigad.
Är det ok med så lite balkar under? Det är mest längstmed långsidorna typ.

Vart skulle ni sätta ringar mm? Jag brukar vilja sätta fast hästen framme, rätt långt ner.

Oftast så brukar jag strunta i att fodra i släpet men det är ju skönt med fästen så man han hänga in antingen en ikea-påse med hö eller ett hönät eller dyl, om han ska stå länge i transporten..
Funderar på att göra något där däcket ligger framme i transporten, på hyllan, så man tex kan ha en oöppnad höbal där (någon form av lastnät fast kanske i kraftigt tyg så han inte käkar upp balen?).

Såå skönt med sadelkammare. Blir nog till att måla den lite ljusare.
Och lyse både i släpet och i sadelkammaren.


http://medlem.spray.se/lindman_therese/brenderup.htm
 
Sv: Äldre transport (Brenderup)

Ingen som vet hur mkt balkar det måste vara?
 
Sv: Äldre transport (Brenderup)

Jag hade gjort några grejer, mest för att öka säkerheten.

För det första låta någon kolla på golvet, hur tjocka är skivorna, balkarn etc, det ser lie klent ut i mina ögon...

Sen satt en odentlig matta, ev reglar, på lämmen för att undvika att hästen halkar.

Sen skulle jag aldrig lasta i en transport utan panikutlösning i frambommen, men om man inte har det så iaf gjort på något vis så att den går att ta bort. Det har du nytta av tex om du ska köra balar i den el. dyl.

Och fixa bakluckan så att där kan bli en liten springa där frånluften kan gå ut, ev. satt upp ventiler.
 
Sv: Äldre transport (Brenderup)

Jag tycker att väggar mm känns normaltjocka.
De ska väl kolla balkar mm på besiktningen, men görs det?

Bommen får vara kvar som den är ;) Hade jag ha så höga krav så hade jag fått tagit lån och betalat mångdubbelt vad jag gav för den här transporten!

Det är en jättebra halkfri matta på baklemmen men det syns kanske inte? Mattan i transporten är i superskick bortsett från "hålet" där "stolpen till mellanväggen" suttit. Det hålet skulle jag nog behöva göra något åt däremot.

Jag tänkte köpa någon sån där rosettventil och sätta in, tex i framdörren. Och så blir det en liten springa i övre luckan snart för jag ska kapa bort några cm i kanterna, det "krockar" med "hasparna" där.

Tack för hjälpen! :) Det är balkarna jag undrar mest över, får se vem jag kan be kika på det.. :idea:
 
Sv: Äldre transport (Brenderup)

I och för sig, när jag ändå får en bakbom gjord skulle jag ju kunna fixa en ny bom fram som går att ta loss.. :o
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hästtransport utan sadelkammare och vill kunna lastsäkra grep och sopkvast ordentligt. De flesta vanliga hängare är ju som man...
Svar
8
· Visningar
1 809
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, utrustning? Så snälla moderator, flytta den om den ligger fel. Tack :bow: Igår...
2
Svar
20
· Visningar
2 012
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp