Älskar du ditt jobb?

Hittarinte

Trådstartare
Spinoff på tråden "Skulle du jobba?":

Flera skriver i ovanstående tråd att de älskar sitt jobb och aldrig skulle vilja sluta. Detta fascinerade mig en del - jag är ok med mitt jobb, men det finns väl roligare saker man kan göra?

Så - ni som vill svara, vad är det för jobb ni har som ni älskar? Varför älskar ni det? (ni behöver försåts inte beskriva jobbet i sån detalj att någon kan identifiera er, men på en mer övergripande nivå kanske?)
 
Konstnär och keramiklärare. Älskar såklart mitt jobb, annars hade jag valt något lättare att försörja sig på.
Just nu pluggar jag dock en master i konst så får iaf CSN..
 
Jag jobbar som djurskötare. Tar hand om mjölkkor och deras kalvar.
Vore jag ekonomiskt oberoende skulle jag ha några egna kor istället. Men absolut att jag skulle kunna tänka mig att jobba kvar också. Men gå ner i tid.
 
Nej.
Jobbet är helt okej, utmanande och engagerande. Ibland frustrerande också såklart.

Men jag hade nog inte gjort det här om jag kunde välja fritt.
 
Spinoff på tråden "Skulle du jobba?":

Flera skriver i ovanstående tråd att de älskar sitt jobb och aldrig skulle vilja sluta. Detta fascinerade mig en del - jag är ok med mitt jobb, men det finns väl roligare saker man kan göra?

Så - ni som vill svara, vad är det för jobb ni har som ni älskar? Varför älskar ni det? (ni behöver försåts inte beskriva jobbet i sån detalj att någon kan identifiera er, men på en mer övergripande nivå kanske?)

Jag kan inte tänka mig att hitta en tillräckligt bra ersättning till den pusselbiten i mitt liv. Fast det är inte "jobbet", utan mer "yrket" och de fantastiska saker man tillsammans med andra duktiga kan åstadkomma genom att vara i det, som jag älskar.