Älskar du ditt jobb?

Älska mitt jobb? Nej

Trivs väldigt bra, känner mig trygg, gillar (de flesta) arbetsuppgifterna, känner mig lojal mot och uppbackad/stöttad av arbetsgivare osv? Absolut!

Om inte så hade jag inte stannat kvar på samma arbetsplats i snart 16 år (15 år som fastanställd). Hjälp så tiden går :D!!
 
Just nu jobbar jag inte men när jag gjort det så har jag älskat det.
jag jobbar med människor. Coachar, undervisar, hjälper. Glädjen i att se när någon utvecklas, kommer vidare och så småningom får eget jobb - det är svårt att slå! Plus att det är så mycket värme och generositet i jobbet.

Jag är ett utpräglat flockdjur. Trivs i grupp och bland många människor. Så undervisning har varit perfekt.
Skulel jag hitta volontärarbete i samma stil skulle jag gör det. Har varit föreningsaktiv i många många år och det är lite samma sak - föra något framåt och få betalt i värme och gemenskap. Plus tillfredsställelesen att göra nytta.
 
Jag tycker mycket om mitt jobb och vill inte lämna det än. Jag fyller en väldigt viktig funktion och är bra på det jag gör (får ofta beröm från både kollegor och kunder) vilket känns bra. Jag har en utbildning inom helt annat ämne liggande på paus som jag ska försöka göra klart men jag har funderat lite på hur jag ska göra det där då jag inte är så sugen på att helt lämna mitt nuvarande.

De som tycker det är konstigt att man inte vill lämna sitt jobb, där undrar jag om ni/de varit sjukskrivna på lång tid någon gång? Jag har aldrig känt mig så less och uttråkad på livet som när jag gick sjukskriven. Det var pga det jag började plugga, i hopp om att få fylla en funktion. Då hade jag ändå både småbarn och hund att spendera tid med.
 
Jag tycker mycket om mitt jobb och vill inte lämna det än. Jag fyller en väldigt viktig funktion och är bra på det jag gör (får ofta beröm från både kollegor och kunder) vilket känns bra. Jag har en utbildning inom helt annat ämne liggande på paus som jag ska försöka göra klart men jag har funderat lite på hur jag ska göra det där då jag inte är så sugen på att helt lämna mitt nuvarande.

De som tycker det är konstigt att man inte vill lämna sitt jobb, där undrar jag om ni/de varit sjukskrivna på lång tid någon gång? Jag har aldrig känt mig så less och uttråkad på livet som när jag gick sjukskriven. Det var pga det jag började plugga, i hopp om att få fylla en funktion. Då hade jag ändå både småbarn och hund att spendera tid med.
Nä sjukskriven låter inget trevligt.

Annars har jag massa projekt som jag vill starta men även om jag har tid att starta dom så finns inte tid till att underhålla dom så länge jag har jobb.
 
Nä sjukskriven låter inget trevligt.

Annars har jag massa projekt som jag vill starta men även om jag har tid att starta dom så finns inte tid till att underhålla dom så länge jag har jobb.
Jag hade massor av tid och någorlunda ork för projekt. Fortfarande inte en höjdare i längden. För mig.
 
Jag tycker att jag har livets jobb :D
Är sjukgymnast och jobbar nu i stort sett bara med friskvård och företagshälsa.
 
Jag ÄLSKAR mitt jobb som behandlare inom ungdomsvård. Kanske lite för mycket. Har varit sjukskriven i över två år nu och har väl börjat inse att jag kanske aldrig kommer kunna komma tillbaka till mitt arbete eftersom jag inte har förmågan att göra det ”lagom”. Alla dessa underbara ”förstörda” ungdomar. Mitt hjärta brinner för dem 💕💕
 
Jag har ett jätte roligt och givande jobb.
Men har för mycket att göra. det dödar det roliga i jobbet
Oftast är det enkelt att dela ut ansvar och samla in informationen
Gå vidare i besluten, räkna på alternativen, gå till ledningen och framföra en synpunkter och sen ta ledningens beslut och dela ut det till alla och se till att teamen gör som jag säger.
Men mitt jobb sprider sig på tre kontinenter, 17 projekt, och det kräver så mycket av mig,
Jag orkar nog inte länge till.
 
Jag älskar mitt jobb och längtar efter att gå dit. Jag tycker både om mina arbetsuppgifter och kolleger, och att jag lär mig något nytt precis varje dag. Jag tycker om att känna att det hela tiden finns rätt många "måsten" och att tempot är högt, men att kollegor som är försiktigare kan få möjlighet att ta den tid de behöver. Jag tror att det är viktigt för balansen, att gruppen består av olika personligheter. Dessutom känns jobbet viktigt och meningsfullt, både för samhället och miljön.

Jag jobbar med avloppsvatten och biogas.
 
Jag hade gått under om jag vore arbetslös.
Det är vad jag gör också, varje gång jag varit det. Hela själen värker. Många tror att det är den ekonomiska biten som är värst vid arbetslöshet, men för mig, tack vare en trygg och bra handläggare hos socialen, så kände jag att den biten var inte lika jobbig som biten att inte jobba.
Att inte använda hjärnan. Att inte tänka. Att inte träffa folk. Att inte behövas. Att inte göra något. Jag är glad att jag slapp oroa mig för ekonomin också, för det räckte gott och väl med att inte ha ett jobb och att känna hur det åt upp själen inifrån fullständigt.
 
Jag älskar mitt jobb. Kan säga att det var inte svaret i december på förra arbetsplatsen, men yrket som sådant älskar jag, och den här arbetsplatsen passar 10 gånger bättre än förra.

Jag är medicinsk sekreterare på en vårdcentral, och har väldigt svårt att gå hem efter mina timmar. Jobbar bara 4 timmar, fler än så orkar jag inte med fysiskt eller psykiskt, det märks, men Gud vad svårt det är att gå hem i tid när det man gör är roligt och det finns mer av det! Jag skulle kunna jobba mig till fördärvet om jag inte vore begränsad....

Att mitt grundjobb egentligen är att vara mottagningssekreterare och vara den som har koll på vissa saker där på just den mottagningen känns extra roligt och givande. Nu i coronatider är mottagningen stängd så då skriver jag för vc-läkare, vilket visserligen är jätteroligt det också, men det slår inte riktigt lika högt som det andra! :angel:

Jag slutade på förra stället i januari och började här i februari, och innan allt var klart så att jag fick börja och kunde tro att det verkligen var sant, att jag verkligen hade ett jobb igen, det var en fruktansvärd månad som höll på att göra mig helt förstörd!
Att sedan vara ny är ju alltid lite svårt, framför allt med tanke på hur många vi är och hur introvert jag är, men jag kände väldigt fort att jag trivdes och det kom också fort en känsla av att jag längtar efter att jobba. Det gör jag fortfarande. Skönt att sluta vissa dagar när hjärnan behöver vila, men när den har vilat vill jag tillbaka till jobbet, jag missar för mycket!

Jag längtar dit varje dag.
 
@Enya Jag är samma personlighetstyp. Skulle aldrig stå ut med att vara sjukskriven en längre tid. Nu var jag förvisso långtidssjukskriven som ung men det var innan jag kommit ut i arbetslivet, tackolov får jag säga. Jag hade gått under om jag visste vad jag missade.... Nu kan jag känna att det vore det värsta tänkbara, att bli utan jobb. Jag har iofs 2 yrkesutbildningar och en tredje runt hörnet. Men är en sjukskriven så är en ju det trots allt. Det som skrämmer mig mest när jag känner att jag är nära väggen är just känslan av att inte ha en uppgift, att inte behövas nånstans.
 
@Enya Jag är samma personlighetstyp. Skulle aldrig stå ut med att vara sjukskriven en längre tid. Nu var jag förvisso långtidssjukskriven som ung men det var innan jag kommit ut i arbetslivet, tackolov får jag säga. Jag hade gått under om jag visste vad jag missade.... Nu kan jag känna att det vore det värsta tänkbara, att bli utan jobb. Jag har iofs 2 yrkesutbildningar och en tredje runt hörnet. Men är en sjukskriven så är en ju det trots allt. Det som skrämmer mig mest när jag känner att jag är nära väggen är just känslan av att inte ha en uppgift, att inte behövas nånstans.
Jomen, precis! Att vara viktig och göra något meningsfullt, behövas, är för mig viktigt. Det är klart att det är viktigt och meningfullt att göra andra saker än att jobba också, men för min hjärna är behovet av jobb det som jag behöver och det som skulle göra mig riktigt sjuk om det inte fanns. Jag har sjukersättning på halvtid pga mina funktionsnedsättningar och ibland blir jag så irriterad för att jag begränsas av att inte få lov att jobba, jobba och jobba! Jag VET att jag har sjukersättning för att jag behöver det, i dag var ett klockrent exempel på varför.... orken tog slut efter tre timmars arbete, jag jobbar fyra timmar, jag var helt slut, hjärnan hade fått nog. Jag har fått lära mig att tänka mer på att det är så för mig, jag är begränsad, så även om jag skulle vilja jobba en massa så kan jag inte göra det. Bättre att vara begränsad och orka med att jobba i flera år till, även om jag allra helst vill mer.

I dag var det skönt att sluta efter 4 timmar, och jag passade på att sova lite också både i eftermiddags och i kväll, är fortfarande helt slut i kroppen, men hjärnan vill gärna jobba nu! Den får allt vackert vänta till i morgon!
 
Jag har aldrig älskar ett jobb, men jag har ett som känns meningsfullt vilket är tillfredsställande. Däremot skulle jag aldrig känna mig överflödig eller utanför eller något om jag inte arbetade. Jag har fullt med vänner och fritidsintressen och har aldrig tråkigt.
Jag har varit arbetslös under flera längre perioder på 90-talet och mitt problem var att jag inte kunde försörja mig men annars mådde jag inte det minsta dåligt över situationen. I mitt liv finns det alltid för lite tid för att hinna göra allt jag vill.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 507
Senast: BernT
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 663
Senast: Mabuse
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: Rosett
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 791
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp