Ändra försäkring

Freazer

Trådstartare
Har inte läst igenom alla villkor för mitt egna försäkringsbolag ännu men undrar om det är någon som blivit nekad att ändra sin försäkring och hänvisad att det bara går att göra en gång under året?
 
Har tre olika bolag på våra 4 hästar. Detta pga att det är de bolag som hästarna haft när jag tagit över dem. Ville säga upp försäkringen på gamlingen men fick då veta att det inte går att göra förrän försäkringsperioden går ut. I de andra bolagen har det aldrig varit några problem. Har flyttat över och avslutat försäkringar tidigare på andra hästar jag haft i andra bolag.
Två av bolagen jag använder mig av har aldrig nekat att göra ändringar i försäkringen eller säga upp den.
 
Har tre olika bolag på våra 4 hästar. Detta pga att det är de bolag som hästarna haft när jag tagit över dem. Ville säga upp försäkringen på gamlingen men fick då veta att det inte går att göra förrän försäkringsperioden går ut. I de andra bolagen har det aldrig varit några problem. Har flyttat över och avslutat försäkringar tidigare på andra hästar jag haft i andra bolag.
Två av bolagen jag använder mig av har aldrig nekat att göra ändringar i försäkringen eller säga upp den.
Vilka bolag är det som inte har nekat? Tycker det blir lite konstigt när man kan avsluta och skaffa ny att det då inte skulle gå att ändra. Tänker att de borde väl vilja ha kvar sina kunder..I mitt fall har jag två i Sveland och resterande i Agria.
 
Vilka bolag är det som inte har nekat? Tycker det blir lite konstigt när man kan avsluta och skaffa ny att det då inte skulle gå att ändra. Tänker att de borde väl vilja ha kvar sina kunder..I mitt fall har jag två i Sveland och resterande i Agria.
Är If som säger att jag inte kan avsluta försäkringen innan perioden gått ut. Folksam och Agria har inte nekat till ändringar eller avslut.
 
Vilket bolag har du?
Egentligen kan man väl isåfall bara avsluta försäkringen och skaffa en ny om man vill ändra den och det inte spelar någon roll om den blir bruten pga reservationer 🤔

Du har tecknat försäkringen på årsbasis, ert avtal gäller på ett år. Du kan inte säga upp den med annat att hästen/bilen/fastigheten säljs.

Du brukar kunna höja (öka deras inkomst) utan annat än möjligen intyg från veterinär eller ombud, men sänka eller avsluta kommer de inte gå med på.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
493
Senast: Catsu
·
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 871
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 106
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
944
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp