Ändra sitt tankesätt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och allt jag inte kan förändra.
Jag kommer inte ifrån tankarna och jag vill brista ut i gråt men istället blir jag tyst.

På natten låg jag och stirrade upp i taket o tänkte "men såhär var det inte förr? Hur tänkte jag då"

Jo jag såg alltid möjligheterna, ja jag har ett jobb som gör mig frustrerad men det är ett jobb! Jag har tagit mig en bra bit och iom denna anställning har jag möjligheter att söka andra jobb, fortsätta stegen upp!
Jag har en häst.
Ibland när jag mår sådär dåligt glömmer jag henne. Jag tittar på bilder och längtar till helgen då jag ska åka dit och borsta henne massor :heart
Världens finaste hund har jag med :love: I helgen cyklade jag med henne och hon ÄLSKAR det. Hon drar och blir så himla pigg och glad! Sen ville jag gärna ha en celsius och jag är verkligen inte för att binda hunden utanför affären. De har jag aldrig gjort innan i mitt liv. Men jag vet ju vart burkarna är i affären och det är en liten affär.
Ställde cykeln, band fast Gry (hunden) och sa "sitt, stanna kvar" Gick in och det tog väl 5min sen kom jag ut. Och alltså den synen. Det är så hjärtat värker av kärlek när hon sitter där helt lugnt och tittar mot mig :heart
Inget vi kanske gör igen men jag blev så stolt att hon tog det med en sån ro.
Man borde se mer på livet som en hund. Alltid glada och glädjs för det lilla. En fläck sol på vardagsrumsgolvet, att komma hem efter en promenad i regnet! Krypa under en filt i soffan och mysa. Ja hon ger mig glädje!

Igår kändes det som jag inte ville leva och nu kom jag genom det och jag är glad.

Vi skojar lite om, jag och min syster att vi kommer brinna upp då vi redan har biljetter till Rammsteins konsert nästa år. Min syster har bokat ståplatser i feueur zone :D
Så tänkte jag på det i morse, tänk om man visste att man skulle dö om 1år. Vad skulle man göra då? Tills dess?
Så kände jag en lättnad för allt jag har och allt jag har att se framemot i livet!

Jag är väldigt förväntansfull över att flytta hästen. Har hittat en lösdrift för unghästar närmre mig (10min istället för 1 timmas biltur) och där finns liksom allt! Ridhus, paddock, rundkorall, ridslinga. Har aldrig haft häst på ett ställe med ridhus men det är något jag kan unna mig iom att jag har en bra lön.
Det ska bli kul även om det är lite pirrigt! Är osäker om jag "passar in" men som min pojkvän sa är ju chansen större att man hittar någon man har saker gemensamt med på ett större ställe än ett mindre.
Har alltid dragits till de mindre ställena men mått väldigt dåligt av hur mycket skit det snackas... och framförallt all oordning. Här var det ordning och reda och det är nått jag uppskattar!

Jaja, ett rörigt inlägg men tankar från mig :)
Skönt att kunna vända det som var igår och nu ska jag kämpa för att hålla uppe måendet!
 

Vi borde stå i samma stall, det hade blivit succé :D vad är det för häst du har nu? Hoppas det fortsätter åt rätt håll för dig, du har ju haft det tufft ett tag och förhoppningsvis är det dags för något bättre nu
 
Vi borde stå i samma stall, det hade blivit succé :D vad är det för häst du har nu? Hoppas det fortsätter åt rätt håll för dig, du har ju haft det tufft ett tag och förhoppningsvis är det dags för något bättre nu

:D Jag har en liten tjockis, kallblodsmix
Bor du i Östergötland? Jag sammanfattar dig med den gråa travkorsningen men nu har du ett kallblod också?
Tack, dina ord värmer!
 
@Nepenthe Nä, västernorrland dessvärre. Men när du skrivit om stallmiljö och känslor kring tiden i stallet brukar jag ändå tänka att vi hade kompat bra ;) Ja jag har bara en nu, en korsningsponny. De grövre gör livet lite enklare är min erfarenhet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 770
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
645
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp