Ändrade försäkringar - Utbruten ur Dressyrsnackis 14

Träffade en från Agria på SIHS, vi pratade lite om de nya villkoren, som hen tyvärr inte hade med sig. Det är egentligen bara ett förtydligande, då det gällt även tidigare att man inte får tävla inom karensen och dylikt. Hoppas verkligen att posten kommer med villkoren idag så jag kan läsa mer exakt vad det står. Såååå nyfiken!
 
Träffade en från Agria på SIHS, vi pratade lite om de nya villkoren, som hen tyvärr inte hade med sig. Det är egentligen bara ett förtydligande, då det gällt även tidigare att man inte får tävla inom karensen och dylikt. Hoppas verkligen att posten kommer med villkoren idag så jag kan läsa mer exakt vad det står. Såååå nyfiken!

Ja det har hänt att folk har tävlat inom karenstiden och det är kanske det som menas , inte att det ska begränsas till antalet starter antar jag.
 

Ja, tydligen handlade det om Agrias rätt att sätta ned skadeersättningen. Dvs om min häst tex behandlats med ett medel och ordinerats x dagar vila av veterinären, men jag ändå tävlar innan de dagarna gått, så har Agria rätt att minska ersättningen om hästen skadar sig igen. Så mest ett förtydligande och inte att ”alla hästar ska tävla max x starter/år”. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp