Ändrade ponnyregler?

Fiorano

Trådstartare
Såg i nya Ridsport två bilder på olika ponnier som gick på bett som jag inte trodde var tillåtna på ponny. Den ena bilden hade ponnyn pessoabett med tygeln på nedersta ringen, och den andra gick på hackamore.

Jag bara undrar om jag missat nåt??
 
Pessoa med tygeln på nedersta ringen får man ha. Det är ytterst vanligt på främst D-ponnyer. Hackamore får du ha numera.
 
om du läser artikeln från tävlingen så ser du oxå att de står att man numera får rida på hackamore på ponny. de va väl nåra år sen dom ändrade att man fick rida me pessoa på nerdersta ringen?
 
Aha! Tack så mycket för svaren. Jag hann inte läsa artikeln utan jag bara bläddrade bara genom tidningen som hastigaste.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 282
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 580
Senast: Saigon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 983
Senast: Niyama
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp