Ändring av startlistor

Frokennordberg

Trådstartare
Hur tätt inpå en klass får man lov att ändra om startlistorna? Finns det något som reglerar detta? Finns det något som reglerar när definitiva startlistor ska finnas alls?

(tidigare skulle preliminära listor finnas ute en viss tid före tävlingen)

Har tittat i TR och hittar inget men sitter med mobilen och sökfunktionen är lite sådär den vägen, så kanske har missat något.

På dagens tävling blev det helt plötsligt ändrat så att individuella starter (dvs ej lagdeltagare i cup) startade före lagen och från att ha ett startnummer i slutet av startfältet blev det hekt plötsligt först ut och detta meddelades en knapp kvart före klassens start - ni förstår ju hur harmoniskt det blev med en så radikal justering :crazy:
 
Ändringar kan göras fram t o m 30 min innan klassens start. Då ska definitiva startlistor vara publicerade.
Jag gör dock aldrig några drastiska ändringar i startlistorna. Jag lägger strukna ekipage sist och ser till att ryttare med mer än en häst har rimligt antal starter mellan sina starter om det blir mycket strykningar.
 
Ändringar kan göras fram t o m 30 min innan klassens start. Då ska definitiva startlistor vara publicerade.
Jag gör dock aldrig några drastiska ändringar i startlistorna. Jag lägger strukna ekipage sist och ser till att ryttare med mer än en häst har rimligt antal starter mellan sina starter om det blir mycket strykningar.

Hade en vag förnimmelse om att det var något sådant. Var rätt många år sedan jag själv satt med tävlingsadministration, men vi gjorde så som du beskriver. Och höll tiden :p

Lätt att vara efterklok men just där och då kom vi oss inte för att protestera och sen var det ju ”försent”, skadan var redan skedd. Nåväl, tack för svaret!
 
Vad är det för gren?
I dressyr är det väl att definitiva startlistor ska finnas senast kl 20 dagen Innan, som jag läser i TR.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag tror jag håller på att bli galen på riktigt. På alla tävlingar jag varit hittills i år har starttiderna ändrats efter 20.00 dagen...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: ginnies
·
Hoppning Börkjar att bli trött på att tävla i skåne. Alltid stora starfält med väldigt dåliga prispengar. Och så dessa ändringar av startlistor...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Fannih
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp