Änglahäst

DressyrMupp

Trådstartare
Idag blev Lilleman änglahäst.
Vi fick över 20 år tillsammans men det var inte av åldersskäl, han hade obehandlingsbar cancer.
Han fick stå 2 år under min cancerbehandling men sattes igång förra våren och vi nådde snart tävlingskondition, 23 år gammal.
Tyvärr fick han anaplasma så våran sista tävlingssäsong vart spolierad.

Tack vännen, du lärde mig mycket !

 
Ser ut som en glad, nöjd och fräsch häst. Trist med avslut.:(
Synd med cancern, alla vet säkert men inte jag vad var det ? och vad fick du för behandling?
 
@ginnies
Jag hade en aggressiv invasiv bröstcancer med mikro och makrometastaser i lymfkörtlarna i armhålan som innebär stor risk för metastaser.
Först 4 månaders cellgift, 4 olika sorter där jag slutligen fick lungpropp och kärlkramp runt hjärtat utan att tumören slutade växa.
Fick sen antihormonell behandling som jag ska ta i 10 år framöver.
Sen operation och slutligen strålning varje dag i ca 1,5 månader.
Tävlingsåret sommaren 2014 hade jag redan cancern och dessutom en 1 kilos myom som tryckte på tarmarna med mycket svåra magproblem som följd. Konstigt nog var det vår bästa säsong.
Runt nyåret 2014-2015 opererade jag bort den och livmodern.
Denna operation gjorde att cancern formligen exploderade och blev mycket aggressiv som sen upptäcktes hösten 2015.
Jag tar recidivprover var sjätte månad och ligger fortfarande för högt på Ca-15 utan att onkologerna vet varför.

Lilleman var en extrem ridbar och energisk individ, saknaden är enorm.
 
Senast ändrad:
@ginnies
Jag hade en aggressiv invasiv bröstcancer med mikro och makrometastaser i lymfkörtlarna i armhålan som innebär stor risk för metastaser.
Först 4 månaders cellgift, 4 olika sorter där jag slutligen fick lungpropp och kärlkramp runt hjärtat utan att tumören slutade växa.
Fick sen antihormonell behandling som jag ska ta i 10 år framöver.
Sen operation och slutligen strålning varje dag i ca 1,5 månader.
Tävlingsåret sommaren 2014 hade jag redan cancern och dessutom en 1 kilos myom som tryckte på tarmarna med mycket svåra magproblem som följd. Konstigt nog var det vår bästa säsong.
Runt nyåret 2014-2015 opererade jag bort den och livmodern.
Denna operation gjorde att cancern formligen exploderade och blev mycket aggressiv som sen upptäcktes hösten 2015.
Jag tar recidivprover var sjätte månad och ligger fortfarande för högt på Ca-15 utan att onkologerna vet varför.

Lilleman var en extrem ridbar och energisk individ, saknaden är enorm.
Vilken jobbig sits ❤️. Vacker häst!
 
Idag blev Lilleman änglahäst.
Vi fick över 20 år tillsammans men det var inte av åldersskäl, han hade obehandlingsbar cancer.
Han fick stå 2 år under min cancerbehandling men sattes igång förra våren och vi nådde snart tävlingskondition, 23 år gammal.
Tyvärr fick han anaplasma så våran sista tävlingssäsong vart spolierad.

Tack vännen, du lärde mig mycket !

Beklagar sorgen :(
Vi stod i samma stall för en massa år sedan, och minns Lilleman som en väldigt snäll och trevlig häst.
 
Idag blev Lilleman änglahäst.
Vi fick över 20 år tillsammans men det var inte av åldersskäl, han hade obehandlingsbar cancer.
Han fick stå 2 år under min cancerbehandling men sattes igång förra våren och vi nådde snart tävlingskondition, 23 år gammal.
Tyvärr fick han anaplasma så våran sista tävlingssäsong vart spolierad.

Tack vännen, du lärde mig mycket !


Beklagar verkligen, det är alltid lika jobbigt när man måste skiljas från en vän :cry:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 340
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: WSLPZF
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 067
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp