Änglahäst

Jag beklagar sorgen

(just nu gör det bara sorgen djupare - och jag hoppas att jag inte gör dig illa genom att skriva som jag gör - men lyllo-dig som fick 20 år tillsammans med en sådan häst!)
 
Beklagar verkligen :'( Jag minns faktiskt den dagen vi var på banan och har tänkt på er då å då genom åren. Din fina häst satte ett litet hovspår i min :heart


26349
 
Jag beklagar sorgen

(just nu gör det bara sorgen djupare - och jag hoppas att jag inte gör dig illa genom att skriva som jag gör - men lyllo-dig som fick 20 år tillsammans med en sådan häst!)

Du gör mig inte illa. tvärtom.
Dessa 20 år har varit så lärorika på alla sätt, både ridmässigt och ledarskapsmässigt då Lillen var nykastrerad när han kom till mig.
Ägarna sålde pga att de inte kunde hantera honom som hingst, de fick avbryta
bruksprovet dag 2.
Han stod på bakbenen, gick över folk och skenade ute.
Det tog många år innan jag hittade ett ledarskap som tillät hans starka personlighet
att utvecklas och hitta ett samarbete.
Jag har utarbetat ett systematiskt arbete från marken som sätter ledarskapet och tillför det förtroende och tillit som behövs för ett positivt ledarskap.
Något som jag har haft som tillgång när jag tränat andra ekipage.
Lilleman har lärt mig allt jag kan om häst, tack för det hjärtat!
 
Vad kul att få se det fotot @Messy 😍
Tack för dina fina ord!
Lillen var en läromästare för mig och många elever och medryttare genom åren.
Han krävde att man gjorde exakt rätt och när man gjorde det så fick man riktiga aha upplevelser.
Han gav mig hallelulia moments i stort sätt varje ridpass.
 
Vad kul att få se det fotot @Messy 😍
Tack för dina fina ord!
Lillen var en läromästare för mig och många elever och medryttare genom åren.
Han krävde att man gjorde exakt rätt och när man gjorde det så fick man riktiga aha upplevelser.
Han gav mig hallelulia moments i stort sätt varje ridpass.

Typ 1893 eller liknande ;) nä men 2005-2006? Min var iaf inte 19år med 5cm islandshästpäls på den tiden ;) (hon lever å jag har en 3-årig avkomma efter henne).
Här kommer en till, sen har jag inte fler på er! :)
Min som sagt, minns honom som läcker!!

26369
 
@ginnies
Jag hade en aggressiv invasiv bröstcancer med mikro och makrometastaser i lymfkörtlarna i armhålan som innebär stor risk för metastaser.
Först 4 månaders cellgift, 4 olika sorter där jag slutligen fick lungpropp och kärlkramp runt hjärtat utan att tumören slutade växa.
Fick sen antihormonell behandling som jag ska ta i 10 år framöver.
Sen operation och slutligen strålning varje dag i ca 1,5 månader.
.

Vilket helvete. Hur har du ens orkat med allt ?din kropp måste ha gått helt i sank? du har ju fått tunga och många behandlingar plus operation- alla klarar/ orkar inte med det, du måste i grunden vara mentalt stark, ja även i din kropp.
Verkligen synd med hästen.😞
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 776
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 304
Senast: WSLPZF
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 158
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp