Ännu en benskyddsfråga

Problematisk

Trådstartare
Jag letar fortfarande efter de perfekta senskydden. Har i nuläget Eskadron Air Easy, som NÄSTAN är vad jag vill ha. De är luftiga och blir inte varma, bra formade efter hästens ben osv. Det enda minuset är knäppningen, som är "pjäxknäppning". Jag vill ha kardborre. Sån som är på t.ex. veredus går fetbort, alldeles för få alternativ för att de ska kunna spänna rätt. Jag chansade med pjäxknäppningen och tänkte att det finns ju MÅNGA alternativ, men hamnar självklart ändå på att jag vill ha precis mittemellan två steg... Så kardborre är det enda rätta.

Behöver alltså (igen) tips på senskydd som har bra passform, luftiga, hyfsat diskreta, rimligt pris, och kardborreknäppning. Går det att få tag på med tanke på att kardborre verkar helt ute på senskydd nu?
 
Jag har hittat ett brittiskt märke med väldigt luftiga skydd: HUSK technology. Finns i lite olika varianter, jag har ett par poloskydd, men det finns mer som vanliga senskydd också.
 
Letar liknande skydd! Gillar inte alls veredus knäppning och alla verkar ha den nu.. Eskadron flexisoft är för dålig ventilation tycker jag.
Kikat på dessa men inte testat ännu;
Acavallo opera och equiexpert endevour från hööks :)
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: lbb
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 654
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 830
Senast: EmmaW
·
Skola & Jobb Det är frågan och jag har inget direkt självklart svar på det. (och så kommer en mindre uppsats..) De senaste åren har jag varit (och...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp