Ännu en kastreringsfråga

kolblakkur

Trådstartare
Har lite funderingar som kanske någon av er har insikt i. Jag har funderat mycket på det här med hormoner vid kastrering.

Vad händer efter hunden kastrerats den första tiden (både tik samt hane), rent hormonellt? På människor har jag för mig att kvinnokroppen vid hysterektomi ett tag efter (några veckor) tömmer alla kroppens reserver när det gäller hormoner kopplade till reproduktion och även kan omvandla testosteron till östrogen.

Någon som vet hur det är för hundar?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Söker lite tankar och input kring situationen som uppstått här hemma. Min syster och man (och i praktiken även jag eftersom jag bor...
Svar
6
· Visningar
1 253
Senast: Dandylinn
·
W
Hundavel & Ras Har funderat ett tag på att skaffa mig en till hund, men det är mycket som ska lösas innan jag tar det beslutet. Har funderat lite på...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: pemblan
·
Övr. Hund Tiken är en otroligt TYST hund, länge trodde jag hon var stum. Det är hon dock inte, hon är bara inte så verbal av sig. Hon säger...
Svar
6
· Visningar
3 334
Senast: escodobe
·
A
Övr. Hund Där min deltidshäst står har grannen en liten papillon, eller hade. Grannen över dessa grannar har två rottweiler, en tik och en hane...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp