Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Nej, 500 kr. Men det är ju om det kommer från England, från USA kan du åka på tullavgifter och det blir mkt dyrare frakt. Kan tillägga att det bara kotar 180:- att skicka en sadel inom Sverige som väger 10 kg...
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Hm, har du företag då så att du kan skicka med företagspaket? För när jag skulle skicka en sadel till Stockholm (65 mil) så ville posten ha betydligt mer än bussgods som fraktade den för 300 kr.

/Camilla
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

De har svarat nu (på mitt mail direkt så det var inga problem) och de kunde ev. ändra bommen men ville ha ett foto på sadeln innan de kunde säga säkert. Dock trodde de att det var bättre att jag gick upp en bomstorlek.

/Camilla
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Det måste vara samma modell som jag hade tidigare, sålde den i höstas... letar genast upp bilder.
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Jag har använt mig av postens kundretur ibland...90 kr....Men egentligen så ska det vara en postorderfirma el liknande man skickar till då...MEN det har alltid funkat för mig...Annars har det gått på mellan 180- 250 kr...så det är lite olika...
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Nej, har inte ett företag...
Jag gick bara till ica och lämnade in den där, den vägde 10 kg, det kostade 180:- att skicka den till Lund (15 mil kanske). Frakt till Danmark skulle kosta mig 300:-
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Precis en sån är det, ja! Fast den jag provade var lite mer sliten - lädret lite ljusare på bossorna och så. Men modellen är densamma!

/Camilla
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Posten har ett system som både tar hänsyn till faktorer som vikt, avstånd och skrymmandefaktor. Jag har skicka sadlar mestadels till södra Sverige och då kostar en sadel som väger 10 kg och är rätt skrymmande för sin vikt mer än vad Bussgods tar då de enbart går på vikt och avstånd.

/Camilla
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Camilla_H skrev:
Posten har ett system som både tar hänsyn till faktorer som vikt, avstånd och skrymmandefaktor. Jag har skicka sadlar mestadels till södra Sverige och då kostar en sadel som väger 10 kg och är rätt skrymmande för sin vikt mer än vad Bussgods tar då de enbart går på vikt och avstånd.
Hmpf, sist (=nov?) jag skickade sadel med Bussgods lade de minsann till för skrymmande.:mad: Sadeln var packad i en vanlig flyttlåda.
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Jag vet ju inte hur gammal den är eftersom jag köpte den begagnad.
Vad kostade den som du provade?
Kunde dom ge information om sadeln med hjälp av nr på kåpan?
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Den som jag provade kostade 3500 kr.

Nej, det är fabriken som sätter dit det numret och sa inte L&R nånting alls.

/Camilla
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Å, det var tusan! Kanske något nytt? Det är ett tag sedan jag skickade något med dem.

/Camilla
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Camilla_H skrev:
Den som jag provade kostade 3500 kr.

Nej, det är fabriken som sätter dit det numret och sa inte L&R nånting alls.

/Camilla

Åh, precis vad jag fick för min :o
 
Sv: Ännu en Lovatt & Ricketts - mer frågor

Jag tror det beror på vilken Bussgodsnisse som tar emot paketet också. Ibland har någon sagt att "egentligen ska du betala extra för skrymmande, men äsch, strunt i det". Någon annan säger surt "att det där är skrymmande".
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 280
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp