Samhälle Ännu en twist på Paolo Roberto-skandalen... Hade du köpt glassen?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag fick just en branschartikel skickad till mig som handlar om Evanoff Group, företaget som står bakom matvarumärket Paolos. Företaget står nu med ett helt lager proppfullt av Paolos-märkta varor, från glass till krossade tomater, men samtliga inköpare har satt tvärstopp och vägrar hjälpa till att omsätta lagret. Ett lysande exempel på varför det är så enormt riskfyllt med varumärken namnsatta med en persons namn...

Evanoffs VD säger att de har brutit alla band med Paolo och köpt ut honom ur företaget för hela 126 kr. "Det är helt fruktansvärt det som hänt och vi tar givetvis starkt avstånd från brottet. Men någonstans måste man ändå sansa sig. Det här är en tragedi som nu drabbar ett livskraftigt bolag, medarbetare och samarbetspartners som inte har något som helst med allt detta att göra. (...) Det kommer att bli en gigantisk matsvinnsskandal. Det handlar om hundratusentals konsumentförpackningar som ingen längre vill ha."

Företaget kommer att rebranda varorna, men behöver en övergångsperiod för att möjliggöra detta. Möjliga lösningar som diskuteras är ett samarbete med en kedja som värnar om matsvinn och som dessutom skulle kunna skänka en del av pengarna till välgörenhet. Det är något som en ICA-handlare i Solna redan gjort - de har lagt ut alla sina Paolos-märkta produkter på matsvinnsappen Karma och kommer att skänka pengarna som kommer in till organisationen Talita, som ju arbetar för att hjälpa kvinnor ur prostitution.

Vad säger ni, hade ni kunnat tänka er att se förbi skandalen och hjälpa till att köpa upp de sista Paolos-varorna? Under vilka omständigheter, i så fall?
 
Jag fick just en branschartikel skickad till mig som handlar om Evanoff Group, företaget som står bakom matvarumärket Paolos. Företaget står nu med ett helt lager proppfullt av Paolos-märkta varor, från glass till krossade tomater, men samtliga inköpare har satt tvärstopp och vägrar hjälpa till att omsätta lagret. Ett lysande exempel på varför det är så enormt riskfyllt med varumärken namnsatta med en persons namn...

Evanoffs VD säger att de har brutit alla band med Paolo och köpt ut honom ur företaget för hela 126 kr. "Det är helt fruktansvärt det som hänt och vi tar givetvis starkt avstånd från brottet. Men någonstans måste man ändå sansa sig. Det här är en tragedi som nu drabbar ett livskraftigt bolag, medarbetare och samarbetspartners som inte har något som helst med allt detta att göra. (...) Det kommer att bli en gigantisk matsvinnsskandal. Det handlar om hundratusentals konsumentförpackningar som ingen längre vill ha."

Företaget kommer att rebranda varorna, men behöver en övergångsperiod för att möjliggöra detta. Möjliga lösningar som diskuteras är ett samarbete med en kedja som värnar om matsvinn och som dessutom skulle kunna skänka en del av pengarna till välgörenhet. Det är något som en ICA-handlare i Solna redan gjort - de har lagt ut alla sina Paolos-märkta produkter på matsvinnsappen Karma och kommer att skänka pengarna som kommer in till organisationen Talita, som ju arbetar för att hjälpa kvinnor ur prostitution.

Vad säger ni, hade ni kunnat tänka er att se förbi skandalen och hjälpa till att köpa upp de sista Paolos-varorna? Under vilka omständigheter, i så fall?
Nej, jag undvek dem redan innan (köpte en tomatpuré när all annan var slut under värsta hamstringshetsen men funderade tom då på att låta bli). Han har ju redan innan visat på en taskig kvinno och människosyn och företaget har trots det valt att samarbeta med honom.
 
Jag fick just en branschartikel skickad till mig som handlar om Evanoff Group, företaget som står bakom matvarumärket Paolos. Företaget står nu med ett helt lager proppfullt av Paolos-märkta varor, från glass till krossade tomater, men samtliga inköpare har satt tvärstopp och vägrar hjälpa till att omsätta lagret. Ett lysande exempel på varför det är så enormt riskfyllt med varumärken namnsatta med en persons namn...

Evanoffs VD säger att de har brutit alla band med Paolo och köpt ut honom ur företaget för hela 126 kr. "Det är helt fruktansvärt det som hänt och vi tar givetvis starkt avstånd från brottet. Men någonstans måste man ändå sansa sig. Det här är en tragedi som nu drabbar ett livskraftigt bolag, medarbetare och samarbetspartners som inte har något som helst med allt detta att göra. (...) Det kommer att bli en gigantisk matsvinnsskandal. Det handlar om hundratusentals konsumentförpackningar som ingen längre vill ha."

Företaget kommer att rebranda varorna, men behöver en övergångsperiod för att möjliggöra detta. Möjliga lösningar som diskuteras är ett samarbete med en kedja som värnar om matsvinn och som dessutom skulle kunna skänka en del av pengarna till välgörenhet. Det är något som en ICA-handlare i Solna redan gjort - de har lagt ut alla sina Paolos-märkta produkter på matsvinnsappen Karma och kommer att skänka pengarna som kommer in till organisationen Talita, som ju arbetar för att hjälpa kvinnor ur prostitution.

Vad säger ni, hade ni kunnat tänka er att se förbi skandalen och hjälpa till att köpa upp de sista Paolos-varorna? Under vilka omständigheter, i så fall?
Ohja, inga konstigheter alls, framför allt nu när han inte har någon koppling till företaget längre, och DEFINITIVT om överskott går till välgörande ändamål. Jag är inget fan av matsvinn.
 
Jag fick just en branschartikel skickad till mig som handlar om Evanoff Group, företaget som står bakom matvarumärket Paolos. Företaget står nu med ett helt lager proppfullt av Paolos-märkta varor, från glass till krossade tomater, men samtliga inköpare har satt tvärstopp och vägrar hjälpa till att omsätta lagret. Ett lysande exempel på varför det är så enormt riskfyllt med varumärken namnsatta med en persons namn...

Evanoffs VD säger att de har brutit alla band med Paolo och köpt ut honom ur företaget för hela 126 kr. "Det är helt fruktansvärt det som hänt och vi tar givetvis starkt avstånd från brottet. Men någonstans måste man ändå sansa sig. Det här är en tragedi som nu drabbar ett livskraftigt bolag, medarbetare och samarbetspartners som inte har något som helst med allt detta att göra. (...) Det kommer att bli en gigantisk matsvinnsskandal. Det handlar om hundratusentals konsumentförpackningar som ingen längre vill ha."

Företaget kommer att rebranda varorna, men behöver en övergångsperiod för att möjliggöra detta. Möjliga lösningar som diskuteras är ett samarbete med en kedja som värnar om matsvinn och som dessutom skulle kunna skänka en del av pengarna till välgörenhet. Det är något som en ICA-handlare i Solna redan gjort - de har lagt ut alla sina Paolos-märkta produkter på matsvinnsappen Karma och kommer att skänka pengarna som kommer in till organisationen Talita, som ju arbetar för att hjälpa kvinnor ur prostitution.

Vad säger ni, hade ni kunnat tänka er att se förbi skandalen och hjälpa till att köpa upp de sista Paolos-varorna? Under vilka omständigheter, i så fall?
Det är verkligen hål i huvudet att slänga produkterna eller ens sätta på nya etiketter. Bara att sälja och inte producera nya i och med att efterfrågan minskat.
 

Mineur

Trådstartare
Moderator
Det är verkligen hål i huvudet att slänga produkterna eller ens sätta på nya etiketter. Bara att sälja och inte producera nya i och med att efterfrågan minskat.
Du missade kanske den delen av mitt inlägg där det står att ingen vill sälja produkterna under Paolos-märket längre, samtliga kanaler har stängt sina dörrar. Evanoff har alltså inte längre någon som vill sälja produkterna åt dem.
 
Du missade kanske den delen av mitt inlägg där det står att ingen vill sälja produkterna under Paolos-märket längre, samtliga kanaler har stängt sina dörrar. Evanoff har alltså inte längre någon som vill sälja produkterna åt dem.
Det är just det som är hål i huvudet. Butikerna säger att de tar ansvar när de bara bidrar till matsvinn.

Lägg ett skambud och ta hem...
 

Mineur

Trådstartare
Moderator
Det är just det som är hål i huvudet. Butikerna säger att de tar ansvar när de bara bidrar till matsvinn.

Lägg ett skambud och ta hem...
Ah, jag tolkade det som att du menade att det var Evanoff som hade hål i huvudet som ens funderade på att rebranda (herregud vilket fult ord förresten, finns det verkligen inget bättre alternativ på svenska?).
 
Ah, jag tolkade det som att du menade att det var Evanoff som hade hål i huvudet som ens funderade på att rebranda (herregud vilket fult ord förresten, finns det verkligen inget bättre alternativ på svenska?).
Vore snarare hål i huvudet att inte rebranda produkterna.

Moralpaniken skapar dock problem i ökat matsvinn och miljöpåverkan helt i onödan.
 
Jag fick just en branschartikel skickad till mig som handlar om Evanoff Group, företaget som står bakom matvarumärket Paolos. Företaget står nu med ett helt lager proppfullt av Paolos-märkta varor, från glass till krossade tomater, men samtliga inköpare har satt tvärstopp och vägrar hjälpa till att omsätta lagret. Ett lysande exempel på varför det är så enormt riskfyllt med varumärken namnsatta med en persons namn...

Evanoffs VD säger att de har brutit alla band med Paolo och köpt ut honom ur företaget för hela 126 kr. "Det är helt fruktansvärt det som hänt och vi tar givetvis starkt avstånd från brottet. Men någonstans måste man ändå sansa sig. Det här är en tragedi som nu drabbar ett livskraftigt bolag, medarbetare och samarbetspartners som inte har något som helst med allt detta att göra. (...) Det kommer att bli en gigantisk matsvinnsskandal. Det handlar om hundratusentals konsumentförpackningar som ingen längre vill ha."

Företaget kommer att rebranda varorna, men behöver en övergångsperiod för att möjliggöra detta. Möjliga lösningar som diskuteras är ett samarbete med en kedja som värnar om matsvinn och som dessutom skulle kunna skänka en del av pengarna till välgörenhet. Det är något som en ICA-handlare i Solna redan gjort - de har lagt ut alla sina Paolos-märkta produkter på matsvinnsappen Karma och kommer att skänka pengarna som kommer in till organisationen Talita, som ju arbetar för att hjälpa kvinnor ur prostitution.

Vad säger ni, hade ni kunnat tänka er att se förbi skandalen och hjälpa till att köpa upp de sista Paolos-varorna? Under vilka omständigheter, i så fall?
Ja, om pengarna går till något kvinnofrämjande ändamål. Matbutiken i Borlänge ger hälften av pengarna för Paolos produkter till lokala kvinnojouren (har inga problem med att det är hälften, de har trots allt kostnader).

Matsvinn är inte önskvärt. Sedan tycker jag iofs att de hade hål i huvudet som öht samarbetade med sagda pucko, han har visat vilket svin han är tidigare.
 
Jag fick just en branschartikel skickad till mig som handlar om Evanoff Group, företaget som står bakom matvarumärket Paolos. Företaget står nu med ett helt lager proppfullt av Paolos-märkta varor, från glass till krossade tomater, men samtliga inköpare har satt tvärstopp och vägrar hjälpa till att omsätta lagret. Ett lysande exempel på varför det är så enormt riskfyllt med varumärken namnsatta med en persons namn...

Evanoffs VD säger att de har brutit alla band med Paolo och köpt ut honom ur företaget för hela 126 kr. "Det är helt fruktansvärt det som hänt och vi tar givetvis starkt avstånd från brottet. Men någonstans måste man ändå sansa sig. Det här är en tragedi som nu drabbar ett livskraftigt bolag, medarbetare och samarbetspartners som inte har något som helst med allt detta att göra. (...) Det kommer att bli en gigantisk matsvinnsskandal. Det handlar om hundratusentals konsumentförpackningar som ingen längre vill ha."

Företaget kommer att rebranda varorna, men behöver en övergångsperiod för att möjliggöra detta. Möjliga lösningar som diskuteras är ett samarbete med en kedja som värnar om matsvinn och som dessutom skulle kunna skänka en del av pengarna till välgörenhet. Det är något som en ICA-handlare i Solna redan gjort - de har lagt ut alla sina Paolos-märkta produkter på matsvinnsappen Karma och kommer att skänka pengarna som kommer in till organisationen Talita, som ju arbetar för att hjälpa kvinnor ur prostitution.

Vad säger ni, hade ni kunnat tänka er att se förbi skandalen och hjälpa till att köpa upp de sista Paolos-varorna? Under vilka omständigheter, i så fall?
De får väll gå ut med en offentlig meaculpa och sedan ge hela vinsten till drabbade kvinnor. Då kan jag tänka mig att köpa. Men jag har aldrig köpt produkterna, är inte så förtjust i namnade produkter. Tycker ofta man betalar mer för namnet än kvalitet/produktion etc.
 
Jag uppskattar att butiker slutar saluföra produkter som på något sätt skapats genom exploatering. Hoppas att de storskaligt gör detsamma med andra produkter som bygger på landgrabbing, slavarbete eller utarmning av biotoper.

Det här visar ju att det inte bara är producenter och konsumenter som har makt att styra omständigheter kring matproduktion, eller som jag hörde häromdagen ’livsmedelsliknande produkter’. 😂

Själv kommer jag nog inte köpa, mest för att jag inte sett märket där jag handlar.
 
Ingen som säljer dessa produkter på vår lilla ort men i den närmaste större staden där jag bor finns de har jag sett när jag varit där och handlat. Har dock inte köpt då jag tycker att de har legat för högt i pris och helst lagar egen mat från grunden istället för färdig pastasåser t.ex. Hade kanske kunnat tänka mig att köpa sånt som jag kan använda i matlagningen för ett lägre pris och en del av vinsten går till t.ex. kvinnojour eller något annat välgörande ändamål t.ex. till någon seriös verksamhet eller förening som jobbar mot trafficking.
 
I och med att Paolo inte tjänar en krona på dem längre och jag anser att matsvinn är idiotiskt när människor saknar mat så ja jag skulle kunna köpa med nedsatt pris om jag behövde den typen av vara.

Sen tycker jag inte synd om Evanoff. De har valt att promota sina varor med hjälp av Paolo. Knyter man produkter så hårt till en person har man valt att ta risken för vad som händer med varumärket om personen faller.
 
I och med att Paolo inte tjänar en krona på dem längre och jag anser att matsvinn är idiotiskt när människor saknar mat så ja jag skulle kunna köpa med nedsatt pris om jag behövde den typen av vara.

Sen tycker jag inte synd om Evanoff. De har valt att promota sina varor med hjälp av Paolo. Knyter man produkter så hårt till en person har man valt att ta risken för vad som händer med varumärket om personen faller.
Jag håller helt med, han har ju inte haft en direkt bra image tidigare heller...
 

Hästfolk

Häst

  • Ridstövlar till barn

Hästavel och Grenar

  • Dräktiga ston 2019/2020

Allmänt

  • Mindler-appen

Fritid

Barn

  • Potträning

Hund

Katt

Andra Djur

  • Shazam för fågelläten?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Upp