Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men kan någon rekommendera en bok av en författare som heter Josefin? Mitt efternamn är jätteovanligt och när jag söker (internationell!) på det får jag upp två träffar: en bok om skötsel av orkidéer och ett suspekt akadmemiskt verk.
 
Men kan någon rekommendera en bok av en författare som heter Josefin? Mitt efternamn är jätteovanligt och när jag söker (internationell!) på det får jag upp två träffar: en bok om skötsel av orkidéer och ett suspekt akadmemiskt verk.
Vinteräpplen av Josefine Sundström läste jag för en herrans massa år sedan och minns den som rätt bra (men som sagt, det var en herrans massa år sedan), den kanske kan funka?
 
Jag har bara en skittråkig historiebok om Nürnberg. Men det får väl bli den om jag inte hittar något bättre. Skulle ha prickat in en bok i Stockholm när jag var på semester.
 
Vinteräpplen av Josefine Sundström läste jag för en herrans massa år sedan och minns den som rätt bra (men som sagt, det var en herrans massa år sedan), den kanske kan funka?

Tack för tipset!
Den finns till och med som ebok på adlibris, så den är inte ens omöjlig att få tag på. Har lagt den på min önskelista.
 
Läser du bara på svenska eller också på tyska?
Först hade jag Audible eftersom jag ville lyssna på tyska. Men en bok i månaden är för lite för mig så då bytte jag till Nextory som tyvärr inte har tyska böcker. Så nu koncentrerar jag mig på svenska böcker och sen köper jag tyska böcker som pocket.
 
Först hade jag Audible eftersom jag ville lyssna på tyska. Men en bok i månaden är för lite för mig så då bytte jag till Nextory som tyvärr inte har tyska böcker. Så nu koncentrerar jag mig på svenska böcker och sen köper jag tyska böcker som pocket.
Helga Glaesener: Die Beutelschneiderin
 
Jag läste precis ut den sista boken om Emma Sköld, Syndabocken. Den kan nog räknas som ”read om location” eftersom merparten av boken utspelar sig i Stockholms kommun, mest västra Stockholm, och jag har läst boken i västerort.

Eftersom jag även läser Bannlyst så inser jag med viss bävan att jag måste läsa tantsnusk. Får nog göra en mycket elastisk tolkning där.
A1E08D7D-8063-4D21-8BCD-B228E9A44CDB.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 156
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 488
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp