Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sapiens av Yuval Noah Harari Fult omslag
Husdjuret av Camilla Grbe Prisvinnande bok
To kill a mockingbird haft i att läsa lista mer än 2 år
Veterinären av Gertrud Hellbrand en bok där en häst har en viktig roll
Absolut Svensk av Soran Ismail valfri bok
 
Screenshot_20180915-124419.png
 
Tantsnusk/romance. Har lyssnat på Tiden tillsammans av Nora Roberts. Absolut inga överraskningar, förutsägbart så det heter duga. Men, en helt lagom nivå när jag just nu mår rätt kass.

20180918_125529.png
 
Haha, nu har jag en fråga till... ^^ Känns som om jag vill hitta kryphål ?!? Men så är det inte... men det här med en författare vars namn man delar... Jag hittade en bok som är skriven under pseudonym, men där en av de två författarnas riktiga efternamn är samma som mitt... Är denna bok okej? :)
Det tycker jag funkar :)
 
80B51C36-1114-41FB-941B-33573B83BDED.jpeg

En bok som utspelar sig på en kontinent du aldrig besökt - Falska vänner av Jane Harper. Fristående uppföljare till Hetta. Tycker den var bra, men hade hört av många att den inte skulle vara lika bra som första.
Utspelar sig i bushen ii Australien. En federal polis som utreder vart hans ”källa” tagit vägen. Hon har nämligen försvunnit på en vandring med några kollegor.

Ett ord i titeln - Fjärilseffekten av Karin Alvtegen.
I boken följer vi tre människor i deras vadragssituationer. Rätt tragisk bok, och jag blev inte allt för förtjust tyvärr.
 
För mycket lycka av Alice Munro - novellsamling. Nej, det hjälps inte, noveller är inte min grej.
En saga om en saga av Selma Lagerlöf -en bok om en bok.
Bannlyst, också av kära Selma -okänd bok av känd författare.
Den röda adressboken - bok som någon annan redan kryssat.
InkedInkedBokbingo (1)_LI.jpg
 
Jag kryssar "En bok med ett djur på omslaget" genom Arthur - gatuhunden som lämnade djungeln och hittade hem.

Jag hade ärligt talat missat hela den här grejen :o Men den hade recenserats tidigare i tråden så jag kände igen den när den dök upp i Storytel. Det är ju en fin historia, men boken var lite seg emellanåt. Lite beroende på uppläsaren tror jag, blev galen ibland på alla jäkla konstpauser mitt i meningar och att han inte läste som man faktiskt pratar. Lite styltigt, med andra ord. Och själva historien berättades lite väl ingående kan jag tycka, eller så var jag bara inte tillräckligt intresserad.

9789137148748_200x_arthur-gatuhunden-som-lamnade-djungeln-och-hittade-hem_e-bok
 
Jag har nu ett kryss för kontinent jag aldrig besökt: Ola Larsmo "Swede hollow"
En familj emigrerar till Amerika och vi följer deras öden, tillsammans med grannarna i den fattiga håla där svenskar och en del andra invandrare bosatt sig. På det stora hela bra. Men jag ogillar när det kommer hopp på 10-20 år i historien (beror mer på mig än boken)

Det är radioföljetongen som jag hört i omgångar. Från början bara för att höra rösten när jag inte kan sova på natten, så vissa avsnitt har gått flera gånger innan jag minns hela innehållet. Men så fastnade jag lite i storyn och insåg dessutom att den ju var ett potentiellt kryss. (En tidigare följetong körde jag bara avsnitt ett om och om igen utan att följa innehållet. Det måste vara rätt sorts röst, det är det viktiga.)
 
Höll på att glömma, jag har sträckläst Hans Rosling "Hur jag lärde mig förstå världen".
Finns någon ruta som passar den?... En bok där en resa spelar stor roll.

Som ung läkare åkte han med hela familjen till ett avlägsen del av Mocambique och arbetade i två år. Erfareheterna därifrån kom att prägla hans tänkande och allt han arbetade med senare. Viktiga delar av boken beskriver hans möte med det nyss självständiga, men fattiga och dåligt organiserade, landet.
Vad är läkarens uppgift när behoven är oändliga och resurserna mycket små? Hur hur gör man bäst nytta för flest människor på lång sikt, inte bara slumpvisa individinsatser i nutid? Och hur vet man vad som är behov, nytta och effektiva insatser?

Mycket bra! Rekommenderas.
 
Gustavs grabb av Leif GW Persson. En bok av en författare som delar mitt för- eller efternamn. Ni får själva fundera över vilket namn vi har gemensamt. :laugh:

Memoarer är väl inte riktigt min grej, men eftersom jag ser bokbingon som ett sätt att utmana mig själv och läsa saker jag inte gör annars föll valet på denna. Men nja, det tilltalar mig inte riktigt. Men så är jag inget stort fan av GW heller.

20180919_072001.png
 
126223C3-C79C-4C52-96FA-DC4E9AF3E10E.jpeg
Har läst (& lyssnat) en gäng böcker nu men inte orkat skriva ihop nåt. Nackdelen med nyfödd bebis som kräver lite uppmärksamhet. 😉

En bok som du haft på din ”att läsa”-lista mer än två år:
Gudarnas föda - den som dödar - Anna-Sofia Winroth
En bok jag vet exakt när jag köpte - på en riksstämma i Gävle 2015 när författaren även hade chokladprovning för oss

En bok där en resa/semester spelar stor roll:
Små bitar av lycka - Anne Østby
Ett gammalt kompisgäng som återförenas på en ö i Fiji

En bok som utspelar sig på en kontinent du aldrig besökt:
Mitt liv som pingvin - Katarina Mazetti
Utspelar sig på en kryssning till Antarktis

Valfri bok:
Hit med flaskan: handbok för panikslagna mammor - Emma Knyckare
 
Gustavs grabb av Leif GW Persson. En bok av en författare som delar mitt för- eller efternamn. Ni får själva fundera över vilket namn vi har gemensamt. :laugh:

Memoarer är väl inte riktigt min grej, men eftersom jag ser bokbingon som ett sätt att utmana mig själv och läsa saker jag inte gör annars föll valet på denna. Men nja, det tilltalar mig inte riktigt. Men så är jag inget stort fan av GW heller.

Visa bifogad fil 19596
jag har alltid föreställt mig dig som en Leif
 
Efter lite bottennapp kan jag nu kryssa en bok av en författare som delar mitt för-/efternamn. Mitt perfekta liv av Magdalena Graaf. Det är dock ingen höjdarbok, tur att den var ganska kort...
20180919_124347.png
 
1537358786482.png

Wohoo mitt första kryss! Jag har läst None of the above av I W Gregorio. Den var på engelska, men eftersom den är skriven för ungdomar är den på ganska lätt engelska, så det gick lätt att läsa den. Annars kan jag ibland tycka det blir för jobbigt att läsa på engelska, fast jag kan språket.
En läsvärd bok, tycker jag absolut, rekommenderar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 115
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 488
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp