Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bok med ett djur på omslaget: Gästkatten av Takashi Hiraide. En rätt kass historia om ett par i Tokyo som blir förtjusta i sin grannes katt. Den lät lite gullig på beskrivningen, men var tämligen dåligt skriven, hoppig i berättandet och hade ingen substans.

20181001_185218.png
 
Romance, sökte jag på och fick upp en skock av en Simona Ahrnstedt. Jag valde Alla hjärtans mirakel, som inte var så lång, eftersom jag var lite avigt inställd till genren. Eh, den var rakt på sak. :o

Blå längtan av Elisabet Nemert blir mitt kryss för djur på omslaget, med siluetten av en elefant. Trots en del smärre invändningar klart läsvärd.

Och så Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin som är utgiven 1918. Det var ett roligt återseende och rätt kul att se min kära bibliotekaries min när jag lånade den.

BINGO! nummer 2
InkedInkedInkedInkedInkedInkedBokbingo (1)_LI.jpg
.
 
Kryssar 2 böcker.
En bok som stått på att läsa listan i mer än 2 år: Orange is the new black

En helt okej bok. Ganska dokumentär i sin stil. Skiljer sig en del från serien.

En bok om en kvinna som gjort avtryck i historien: En annan historia av Lina Thomsgård.

En novellsamling med inte bara en utan om 51 kvinnor som gjort avtryck i historien! En del kände jag igen men de flesta var sorgligt nog nya för mig. Helt klart en bok värd att läsa!
 

Bifogade filer

  • 15384603845284686109209088484818.jpg
    15384603845284686109209088484818.jpg
    214,3 KB · Visningar: 12
Nytt kryss, den här gången en rekommenderad bok. Jag har läst Konsten att fejka arabiska av Lina Liman som jag har hört/läst rekommenderas på flera håll och som jag tänkt läsa en längre tid. Nu blev det äntligen av. Boken handlar om författarens väg fram till en autismdiagnos och pendlar mellan att återberätta hennes minst sagt trassliga liv och hur hon har kämpat med att försöka förstå sig själv blandat med reflektioner över autism generellt. Lite ojämn men intressant bok som bjuder på flera insikter.

Bokbingo_LI (5).jpg
 
Sapiens av Yuval Noah Harari Fult omslag
Husdjuret av Camilla Grbe Prisvinnande bok
To kill a mockingbird haft i att läsa lista mer än 2 år
Veterinären av Gertrud Hellbrand en bok där en häst har en viktig roll
Absolut Svensk av Soran Ismail valfri bok
Svart Advent novellsamling
Vägen till Nürnberg Philippe Sands Read on location
Ryttarna av Mats Wahl YA-bok
Hetta Jane Harper kontinent jag aldrig besökt Australien
Den engelske kusinen av Jan Mårtenssson en bok med en resa
Gubbe och katt av Nils Uddenberg en bok med ett djur på omslaget

De vänsterhäntas förening av Håkan Nesser en bok som jag har fått i gåva
Den som älskar något annat av Karin Fossum en författare som delar mitt för eller efternamn
 
Två kryss, bild nedan.

Håller just nu på med en YA-bok på ljudbok...som är sååå seeeg att lyssna på. Robottliknande, stel, enformig. Innehållet är lite galet, vilket är enda anledningen till att jag fortsätter. Hoppas på att hinna lyssna klart på den på jobbet den här veckan.
 

Bifogade filer

  • IMG_20181003_093101.jpg
    IMG_20181003_093101.jpg
    228,4 KB · Visningar: 15
Nu har jag precis läst ut min Read on location-bok, som är Sweet Lolita av Kicki Sehlstedt. Den handlar om unga tjejer och sexuella övergrepp.

Som jag skrev i vad läser du nu-tråden, är den här boken väldigt mörk, men bra skriven! Jag hade gärna velat slippa inse att det här är en del av verkligheten, men det är väl fel att göra så.

Jag hann inte läsa ut boken medan jag var i Stockholm, utan har läst det mesta efter att jag kom hem, men det gav absolut en extra dimension att jag nyss varit nära en del av platserna i boken! Jag gillar ROL-konceptet!
 

Bifogade filer

  • fyra kryss.png
    fyra kryss.png
    6,9 KB · Visningar: 22
Bingo nummer 2. Har läst (lyssnat på) Den mörka ängeln av Elly Griffiths. En bok jag tänkt läsa, men inte riktigt kunde placera in i bingon, då den fick vänta lite. Men så insåg jag att @Ninnurur hade kryssat den, så då fick det bli kryss i rutan för bok som någon annan redan kryssat.

Boken är senaste delen i serien om Ruth Galloway. Jag gillar böckerna och den här var inget undantag.

20181003_145932.png
 
En prisvinnande bok - Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr. Vann pulitzerpriset 2015. Väldigt fin bok, välskriven och intressant hela boken igenom.
Inser att jag väljer teman helt random, verkar inte ens som att jag försöker få bingo :D
20181003_151000.png
 
20181003_201655.jpg

BINGO! (Nummer 2)

Valfri bok får bli "Alberte och friheten" av Cora Sandel. Fascinerande på något vis med en bok som är skriven för ca 90 år sedan och fortfarande känns aktuell. Kul också att min mamma berättade att hon läst böckerna om Alberte med stor behållning när hon var ung. 🙂
 
Kryssar en bok med fult omslag. Ett lik i garderoben av Christina Olséni & Micke Hansen är fortsättningen på Ester Karlsson med K. Samma duo har också skrivit Falsterbodeckarna, och de är mycket mer underfundiga och med humor. Bytet av huvudpersoner är inte lika bra.
20181003_234210.png
 
Jag föll för grupptrycket när jag hittade inläsning av författaren ;) min Read on location blev därför Pelle Svanslös - har ni sett på katten! av Gösta Knutsson :love:
20181004_092800.png
Om någon är här i Uppsala på sommaren så brukar det vara en hel del stadsvandringar, och då också speciella Pelle Svanslös-vandringar. Rekommenderas! Både för att det är kul att knyta till böckerna men också för att kvarteren vid Övre Slottsgatan och universitetet är väldigt vackra :)
 
Kryss i En bok om en bok, Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan. Inte min smak riktigt men den passade in i rutan.
 
Lycka och ett par blå skor av Alexander McCall Smith. Ingår i serien om damernas detektivbyrå och utspelar sig i Afrika.

Jag hade glömt hur dåliga jag tyckte att dessa böcker var, men det blir i alla fall ett kryss på bingobrickan.

20181005_105127.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 973
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 588
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp