Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa kryss blir En rekommenderad bok. Boktjuven av Markus Zusak.
Det är en vacker, rå, ond och kärleksfull bok om andra världskriget, med den speciella twisten att den berättas av döden. Jag kan verkligen rekommendera den vidare!
20181014_111530.png
 
Jag hittade en bok i en bok-bytar-hylla som jag valde för att den bara hade ett ord i titeln. När jag började läsa så visade det sig dock att vissa delar av handlingen utspelade sig och beskriver Carolina Rediviva och Engelska parken i Uppsala och eftersom det är två platser som jag tillbringat mycket tid på under senaste veckan så fick boken lite oväntat bli mitt kryss på "read on location".

Boken är Änglavakter av Kristina Ohlsson, en kriminalroman som tydligen är den tredje i ordningen, har inte läst några av de tidigare dock men det gick bra ändå. Läste boken från pärm till pärm under en lång tågresa och den dög fint som underhållning. :)
 

Bifogade filer

  • Bokbingo_LI (8).jpg
    Bokbingo_LI (8).jpg
    49,6 KB · Visningar: 14
Boken är Änglavakter av Kristina Ohlsson, en kriminalroman som tydligen är den tredje i ordningen, har inte läst några av de tidigare dock men det gick bra ändå. Läste boken från pärm till pärm under en lång tågresa och den dög fint som underhållning. :)

Åh, tack för tipset, jag behöver en ny bok av en författare som delar mitt efternamn, den jag tänkt verkar inte alls vara min typ av bok... Har kikat lite på Kristina Ohlssons böcker, men tänkt nja... men då ska jag ta en kik igen :) Får se om det blir denna eller den första i serien.
 
Nu kommer jag väl insläpande med två då.

En bok som alla har läst. Harry Potter and the Cursed Child. (inte så illa men jag gillar normalt inte att läsa pjäser och det blir ju lite speciellt)

En bok med ett djur på omslaget. The Bear and the Nightinggale. Som var märkvärdigt seg med tanke på att det är ryska folksagor i grunden. Obegripligt. Måste läsa nästa för att försöka utröna vari problemet låg.

IMG_4553.JPG
 
Jag kryssar "En bok där en resa/semester spelar stor roll" för The Tattooist of Auschwitz (som jag alltså läste för ett par veckor sedan men inte kunde komma på var jag skulle kryssa) Det kanske låter okänsligt, men jag syftar mer på resan som inträffar mot slutet av boken som har väldigt stor betydelse för hur det hela slutar.

Sedan har jag läst What Alice Forgot av Liane Moriarty, och kryssar därmed "En bok som du haft på din 'att läsa'-lista i mer än två år".

Bokbingo 15 Oct.png


Ska försöka välja böcker lite mer strategiskt från och med nu, för annars lär det dröja till nästa sekel innan jag får bingo :laugh:
 
En bok där författaren delar ett av mina namn blev ”the shape of water” av Andrea Camillieri. Bläddrade bland mina namn på storytel och hittade inget direkt överväldigande, så det blev denna för den var kort ;) En deckare som utspelar sig på Sicilien.
Inte särskilt bra, men gillade antihjälten till hucävudperson lite mot slutet :p

6CFEED26-9FC7-4211-A42D-A33E08A5EF15.jpeg
 
Whoo! Jag har läst en bok till.
Screenshot_20181016-013316.png

Läste Porto Francos väktare av Ann Rosman och eftersom att det faktiskt är ett ganska viktigt brev med i boken så kryssade jag rutan om/med brev.
Kanske inte klockrent kryss men så fick det bli.

Ganska bra bok faktiskt, väldigt intressant delen som utspelar sig under 17-1800 talet.
Inte som en "vanlig" deckare. :up:
 
Jag kryssar "En bok där en resa/semester spelar stor roll" för The Tattooist of Auschwitz (som jag alltså läste för ett par veckor sedan men inte kunde komma på var jag skulle kryssa) Det kanske låter okänsligt, men jag syftar mer på resan som inträffar mot slutet av boken som har väldigt stor betydelse för hur det hela slutar.

Sedan har jag läst What Alice Forgot av Liane Moriarty, och kryssar därmed "En bok som du haft på din 'att läsa'-lista i mer än två år".

Visa bifogad fil 20480

Ska försöka välja böcker lite mer strategiskt från och med nu, för annars lär det dröja till nästa sekel innan jag får bingo :laugh:
Hmm kanske man måste börja med efter ett tag. Men jag har hittills tvingat in de böcker jag läst ändå in i någon kategori vare sig de vill eller inte. Har en bokhög att läsa och får inte avvika för mycket :rofl:

Men till slut måste man kanske bli strateg! Jag hinner ju inte så långt ;)
 
Jag räknar bara full bricka :) Så har ingen plan (eftersom det tar bort lite av glädjen med att läsa) och kryssar allt eftersom det passar :) Så en måste inte vara taktisk ;)
Jag tycker av någon anledning att det skulle vara roligt att försöka vara lite taktisk, samtidigt som det skulle uppmuntra mig att välja en annan slags böcker. Som det är nu har jag mest betat av från min boklista/hög och klurat ut ett sätt att få dem att passa in på en ruta, men jag tror det blir skoj att utgå från brickan vid nästa bokval faktiskt! :) Jag tror dessutom inte att jag kommer att hinna med full bricka i vilket fall som helst, men åtminstone en bingo hade varit kul!
Hmm kanske man måste börja med efter ett tag. Men jag har hittills tvingat in de böcker jag läst ändå in i någon kategori vare sig de vill eller inte. Har en bokhög att läsa och får inte avvika för mycket :rofl:

Men till slut måste man kanske bli strateg! Jag hinner ju inte så långt ;)
Igenkänningsfaktorn är hög! :D
 
Jag tycker av någon anledning att det skulle vara roligt att försöka vara lite taktisk, samtidigt som det skulle uppmuntra mig att välja en annan slags böcker. Som det är nu har jag mest betat av från min boklista/hög och klurat ut ett sätt att få dem att passa in på en ruta, men jag tror det blir skoj att utgå från brickan vid nästa bokval faktiskt! :) Jag tror dessutom inte att jag kommer att hinna med full bricka i vilket fall som helst, men åtminstone en bingo hade varit kul!

Igenkänningsfaktorn är hög! :D
Jag har letat böcker till bingot mest, det har fått mig att läsa en massa nytt! Sen har jag ibland fått in mina "att läsa-böcker", men oftast har jag letat efter tema. :)
 
Sedan har jag läst What Alice Forgot av Liane Moriarty, och kryssar därmed "En bok som du haft på din 'att läsa'-lista i mer än två år".

Åh, det måste ju vara den som heter En annan Alice på svenska, den (och flera andra) har jag precis idag hämtat hem från bibblan :) Vad tyckte du om den?

Haha, jag tänkte likadant idag, att jag ska börja kryssa mer strategiskt, men säger som @Killaloe känner jag vill läsa den boken jag känner mest för när jag ska välja ny bok. :)
 
Då kryssar jag en bok med ett djur på omslaget med boken "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar"

En helt underbar bok som passar bäst med en kopp te och en filt. 😍
Inte alls den typ av bil jag normalt väljer men jag kommer helt klart hålla utkik efter fler böcker av författaren.
 

Bifogade filer

  • 20181016_075007.jpg
    20181016_075007.jpg
    223 KB · Visningar: 8
Då kryssar jag en bok med ett djur på omslaget med boken "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar"

En helt underbar bok som passar bäst med en kopp te och en filt. 😍
Inte alls den typ av bil jag normalt väljer men jag kommer helt klart hålla utkik efter fler böcker av författaren.
Det finns 8 st och alla är lika fantastiska! :love: de kan läsas separat, men är som en serie ändå där tidigare huvudpersoner dyker upp som bifigurer i senare böcker :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 156
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 488
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp