Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt hoppa in här lite sent, för många av böckerna jag läst under tiden hade passat in, men nu minns jag bara tre så jag laddar inför nästa bokbingo istället...
 
Jag kryssar fult omslag med boken Tre saker jag inte vet om dig eftersom framsidan är rätt gräslig. Framförallt som just det här förlaget brukar ha så fina omslag och boken dessutom var betydligt bättre än framsidan antydde
E5712F7E-68B2-4619-A845-91A5865BDC38.jpeg
 
Kryssar "En bok med bara ett ord i titeln" med boken
Biotika
av KG Johansson
_20181129_092049.JPG

Ännu en bok om odöd biologisk monstergrejs, vilket jag ju själv valde, men jag hade inte gissat på att den sexuella upphetsningen ännu en gång skulle spela en sån stor roll. Verkar vara nåt som vissa författare fastnat i. Hade inte heller väntat mig att återigen få uppleva berättelsen ur just vald vinkel.
I övrigt ganska lättläst.
 
Två nya kryss:

Med djur på omslaget blev At the bottom of the river av Jamaica Kincaid. En samling korta berättelser. Lyssnade väldigt avslappnat, så de flöt ihop lite, men språket och inläsningen var ljuvligt att lyssna på!

En bok som alla läst blev Kronprinsessan av Hanne Wibeke Holst. En politisk spänningsroman om en ung kvinna som oförhappandes blir miljöminister. Inte mig nere riktigt egentligen, men tycker den var spännande! Kommer nog lyssna på uppföljarna när bingot är över ;)

Tar gärna tips på en prisvinnande bok om nån har nån bra! (Som finns som ljudbok på storytel)
 
Justja, jag segar mig vidare. The Bone Witch, blir hm en kontinent jag aldrig varit på... (eftersom den inte finns iofs men...)
Bokbingo4.JPG


Nu får jag skärpa mig och läsa en hästbok typ Pucks otur från 1960 för att få in ngt.
 
Mitt nästa kryss blev En prisvinnande bok - Herr Arnes penningar. Boken k sig har inte vunnit ett pris, men då författarinnan, Selma Lagerlöf, vunnit nobelpriset tycker jag den funkar :)
17F39730-D21D-473C-AF0D-D05F4A8A39A5.jpeg

Har planer för alla kryss förutom bok om en bok, men inte säker på att jag hinner klart ändå, då alla planerade böcker utom en är papperböcker, och de löser jag inte lika fort som ljudböcker :angel:
 
Nytt kryss och mitt andra bingo, denna gång en bok med fult omslag. Det blev Gun-Britt Sundströms Maken som jag har sett diskuteras flera gånger här på buke. Jag har inte riktigt landat i vad jag tyckte, stundtals bra och med hög igenkänningsfaktor men minst lika ofta alldeles för tjatig och upprepande. Handlingen gick liksom inte framåt utan mer i cirklar. Måste nog smälta den lite.
 

Bifogade filer

  • Bokbingo_LI (15).jpg
    Bokbingo_LI (15).jpg
    55,2 KB · Visningar: 14
IMG_20181204_183930.png

Kryssar en bok om en bok om en bok, med Theodore Kallifatides Ännu ett liv. Den handlar om att han inte kan skriva längre, och egentligen allt och inget. Och om boken han ändå skriver till slut. Han skriver på ett väldigt tilltalande sätt, enkelt och rättframt men inte simpelt. Jag har dock svårt att fastna för böcker som inte riktigt har någon handling...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 958
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 587
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp