Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur hinner ni andra läsa så många böcker på så kort tid? Tycker jag läser ganska fort och visst jag har bara 40 min om dagen tillgodo men jag känner mig långsam i det här gänget.
Jag undrar samma sak. Har gått emot min egen princip och börjat lyssna på en bok (för då kan jag jobba samtidigt).
 
Jag har lyssnat på Svart fjäril av Anna Jansson, del 6 i serien om Maria Wern. Utspelar sig i Örebro, så jag lyssnade på den på jobbet. I Örebro. Så jag kryssar read on location.

Här bara läst första boken i serien innan, så det kändes onekligen lite som fusk att hoppa direkt till den här, men jag kommer gå tillbaka och läsa övriga också.

20180911_195314.png
 
Jag har lyssnat på Svart fjäril av Anna Jansson, del 6 i serien om Maria Wern. Utspelar sig i Örebro, så jag lyssnade på den på jobbet. I Örebro. Så jag kryssar read on location.

Här bara läst första boken i serien innan, så det kändes onekligen lite som fusk att hoppa direkt till den här, men jag kommer gå tillbaka och läsa övriga också.

Visa bifogad fil 19338
Det finns bara deckare skrivna om Uppsala :meh: jag ska iofs till Sandhem/Mullsjö på höstlovet men jag betvivlar att det finns böcker som utspelar sig där 😂
 
Det finns bara deckare skrivna om Uppsala :meh: jag ska iofs till Sandhem/Mullsjö på höstlovet men jag betvivlar att det finns böcker som utspelar sig där 😂
"Saker ingen ser" utspelar sig i Uppsala :)
Vilket även "Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet", "jag bara tvingar mig lite", "Den som jag trodde skulle göra mig lycklig" och "Engelska parken"gör.

Annars får du läsa Pelle Svanslös ;)
 
"Saker ingen ser" utspelar sig i Uppsala :)
Vilket även "Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet", "jag bara tvingar mig lite", "Den som jag trodde skulle göra mig lycklig" och "Engelska parken"gör.

Annars får du läsa Pelle Svanslös ;)
:bow::bow::bow:
Nu hoppas jag att de finns på Storytel också :D
Edit - alla fanns men bara som e-böcker 👎

Som kuriosa kan jag berätta att jag gick i samma klass som Linn Spross storebror på högstadiet :D
 
Senast ändrad:
Det finns bara deckare skrivna om Uppsala :meh: jag ska iofs till Sandhem/Mullsjö på höstlovet men jag betvivlar att det finns böcker som utspelar sig där 😂
Jag hade tänkt läsa 10 minuter på lunchen i Solna så har jag läst 1793 i "Stockholm", nästan i alla fall. Ska bara bli klar med den också.

Det är iofs en deckare...

Eller vänta... det kanske är en bok som "alla" läst, nu får jag se om mitt hus och se om det finns ngn annan som kan läsas på plats.
 
Senast ändrad:
Jag har fått mitt andra kryss. Denna gång en bok som funnits på min att-läsa-lista i mer än två år, nämligen Simon och ekarna av Marianne Fredriksson. Den har jag tänkt att läsa i jag vet inte hur många år så kände att det var dags nu ;)

Boken handlar om två pojkar som växer upp under och efter andra världskriget i Göteborg. En fin skildring om vad som formar oss som människor, om klassfrågor, tillhörighet och relationer. Väldigt trevligt skriven tyckte jag som nog inte läst något av MF tidigare. :)

Bokbingo_LI (2).jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 070
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp