Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kryssar YA-rutan med
Solstenen, första boken i Children of blood and bone. Jag älskade den när jag väl kom in i den. Väldigt annorlunda fantasy med mycket influenser från västafrikanska traditioner och religioner.
 
Bingo :angel:
@Klara har tidigare kryssat Papperssjälar av Emma Johansson och jag har sträcklyssnat :love: vacker, känslofull, tänkvärd :heart
20181010_143918.png
 
En prisvinnande bok blir biografin Ett jävla solsken om Ester Blenda Nordström, skriven av Fatima Bremmer. Belönades med Augustpriset 2017. Gillade boken mycket, vilket liv den kvinnan levde, med tyvärr ett rätt tragiskt slut. Jag tycker författaren har lyckats väl med att sätta in Ester Blendas liv i ett större sammanhang och ger en nyanserad bild av hennes författarskap och de åsikter hon framförde. Läsvärd!

Bokbingo_LI (7).jpg
 
Äntligen mitt femte kryss. Känns som om jag haft alldeles ovanligt mycket för mig på sistone och inte hunnit läsa så mycket, men det är ju faktiskt bara en vecka jag läst denna boken på, känns längre.

Iallafall, mitt femte kryss, som blir En bok där en resa/semester spelar stor roll blir med boken Läsarna i Broken Wheel rekommenderar.

Jag gillade den! Den var lite annorlunda mot vad jag trott att den skulle vara, men bra. För mig blev den lite seg då jag som sagt inte haft så mycket lästid, men den är nog inte seg egentligen. Jag gillar att den har korta kapitel, det har passat mig bra nu.
 

Bifogade filer

  • fem kryss.png
    fem kryss.png
    7,6 KB · Visningar: 10
Lite OT-varning:

Just nu lyssnar jag på Hägring 38 och den är ju sjukt bra! Men jag inser att jag ver skamligt lite om Finlands historia. Kan ni tipsa om något lättsmält verk? De andra Helsingforsböckerna av Westö kommer jag självklart att lyssna på.
 
BB98463C-4DB0-475B-8A2B-D2BED3AC6C94.jpeg

Av en författare som delar ditt för- eller efternamn:
Till min dotter - Malin Wollin

Djur på omslag:
Arthur : gatuhunden som lämnade djugeln och hittade hem - Mikael Lindnord

Read on location:
Vänd dig inte om - Tove Alsterdal
Utspelar sig mest i Beckomberga som ligger några hundra meter från där jag bor.
 
Ända in i märgen av Annika Taesler, en bok där en häst spelar en stor roll. Handlar om författarinnans kamp för ett fungerande liv efter en ridolycka där hon bröt nacken.

Den här gången gillade jag det, trots att det var en biografi. Men det var inte rätt bok för mig i den sinnesstämning jag är just nu, jag grät floder. Vilket kanske inte är så lämpligt på jobbet. :o

20181011_194823.png
 
Jag är hemma och är sjuk, vilket speedar upp hastigheten på mitt kryssande, perfekt att ha bokbingot att ägna sig åt!
Jag kryssar En bok med ett djur på omslaget med 30 dejter på 30 dagar av Sarah Title. En gullig, förutsägbar historia, perfekt som hemma-sjuk-bok. Jag gillade den.
 

Bifogade filer

  • sex kryss.png
    sex kryss.png
    8,2 KB · Visningar: 9
Jag måste bara fråga med tanke på Tantsnusk/romance-rutan; är det någon som läst någon bok ur Calendargirl-serien? Är det jag som är pryd eller är de böckerna (jag har bara läst en) way too much?
 
Jag måste bara fråga med tanke på Tantsnusk/romance-rutan; är det någon som läst någon bok ur Calendargirl-serien? Är det jag som är pryd eller är de böckerna (jag har bara läst en) way too much?
Haha, jag har lyssnat på de första fyra eller fem, sen fick jag nog :p Har inget emot sexet egeblitgen, men karaktären och inlösningen och allt lull-lull gjorde att det blev ”to much”
 
Bingo! Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell Bok av eller med en HBTQ person

Sen har jag läst Bannlyst av Selma Lagerlöf kryss för en 100 år gammal bok
Och En bok som alla har läst blev Möss och människor av John Steinbeck
 

Bifogade filer

  • 20181012_130641.png
    20181012_130641.png
    75,6 KB · Visningar: 12
Jag har läst Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie och kryssar därmed ”En bok där en resa spelar stor roll” :D

En riktig klassiker, som jag inte ramlat över förrän nu. Mysig och klurig deckare som utspelar sig på en tågresa mellan Istanbul och Calais.
 
Haha, jag har lyssnat på de första fyra eller fem, sen fick jag nog :p Har inget emot sexet egeblitgen, men karaktären och inlösningen och allt lull-lull gjorde att det blev ”to much”

Oj, att du klarade så många! Jag har inte lyssnat, så vet inte hur det låter, men... Nej, alltså egentligen har jag inget emot det heller, men lite förvånad blir jag över att de böckerna finns att låna på bibblan... :o Men jag är kanske lite pryd då jag vet inte... ^^
 
Sådär ja! Mitt sjunde kryss blir En bok med bara ett ord i titeln. Jag har läst Gloria av Åsa Hellberg. En ny författare för mig och jag vill gärna läsa mer av henne!

Men nu är jag utan läsning :( (Eller ja, en bok har jag liggande här under sängen, men den verkar inte alls vara min typ av bok så näää) Har inte haft möjlighet att ta mig till bibblan då jag varit sjuk... Men ska kolla upp möjligheterna att lyssna på bok! Jag hoppade på någon sån där gratis provperiod tidigare på någon sida, men fick det tyvärr aldrig att fungera... men kanske man kan lyssna på typ youtube..?
 

Bifogade filer

  • sju kryss.png
    sju kryss.png
    8,8 KB · Visningar: 9
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 086
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp