Äntligen sommarvärme!

Jag avskyr sån här värme :rage: mår pyton och det bara snurrar. Syrefattigt och jävligt fastän fläkten är igång. Och den gör det nästan värre. Ljudet från den är riktigt jobbigt. Kan inte göra nånting heller. Bara ligga och jäsa. Hoppas verkligen regnet kommer nästa vecka som det ser ut på väderkartan
 
Jag njuter av den här värmen, men undviker gärna att vistas direkt i solen. Men äntligen gör inte kroppen ont. Men det är inte jättekul att jobba i värmen, fysiskt jobb med vissa krav på kläderna och varma lokaler blandat med att vara ute.. fast jag tror att jag lider mer av att alla gnäller på värmen än värmen i sig 😅
 
Halvt död av en helg i värmen, med höskörd och byggande av uterum. Har druckit runt 4-5 liter men har ändå inte varit tillräckligt i balans. Är inne på helgens 6:e dusch snart.

Det enda positiva är att det blåst ganska mycket så värmen lindras något.
 
Nä tycker inte om värme, orkar inget annat än att sova typ och det lilla jag ändå rör på mig gör mig bara vidrigt äcklig av klibbigt svett och hoppas bara inga andra märker det om jag tvingas vara bland folk.

Nä längtar till jobbet för då tänker jag sno alla odrar som ska plockas i kylen och hoppas kollegorna är så värmeälskande som dom påstått så dom kan jobba ute i övriga lagret.

Är en vår och höst människa, skulle kunna vara en vintermänniska om jag bodde längre norr ut med riktiga vintrar med snö.
 
Usch, jag avskyr värmen. Ju äldre jag blir desto mer värmekänslig blir jag men sommaren har nog ändå alltid varit min sämsta årstid. Jag gillar den när det är runt 18-20 grader och sol med en liten bris då och då. Då badar jag gärna och det går att sitta ute och ta en öl. I denna värme går jag inte utanför dörren, jag får migrän, blir trött och får nästan lite panikkänslor. Bada hjälper bara under tiden man är i.
 
Just nu är det ju inte ens nån svalka i skuggan? Jag tycker det känns att det är en onaturlig värme? För min del kan det vara varmt i solen så de som gillar värme kan hänga i den så länge det finns en svalkande skugga för oss andra 😅.
 
Här är det bara att stå ut imorgon också när det ska upp till 31grader för att sedan på tisdag åter bli mer behagliga 20grader.

Hoppas hoppas SMHI har rätt.
 
Är verkligen inget fan av denna värme alltså, men överlever tack vare vår älskade AC 🥰
Har sån fruktansvärd ångest inför onsdag när jag börjar jobba igen efter semestern, måste ha underställströja, flamsäkra byxor + skjorta, tjocka flamsäkra strumpor och varma skor, måste även ha handskar, och sen hjälm med hörselkåpor. Sen skär jag 200 grader varma plåtar med gasol-lågor. Behöver jag säga att det blir en smula varmt denna årstid 😐
 
Om man inte gillar värme, varför skriver man i en "hyllningstråd" till just sommarvärmen 😅

Själv älskar jag de somrar som iaf under en period är ordentligt varma eftersom jag frodas av värme 🥰
 
Jag älskar alla extremväder. Men det räcker med ett par dagar i taget :D Nu har vi solat och badat i tre dagar. Det räcker för mig. Jag rider typ inte alls när det är såhär varmt. Hästarna verkar tåla värmen bättre. De är pigga och glada. Men jag klibbar sönder.
 
Sjukt varmt inne och jag avskyr det, sitter och tittar på luftkonditionering och ac, gör hemma hos killen får jag inte öppna och vädra ut den varma luften när yttertempen sänkts, då han inte vill ha in pollen samt det är något med fläktsystemet i huset som inte ska gilla att man vädrar om jag fattat det rätt.

Så sitter å kikar på en portabel liten smidig lösning som helst inte behöver slang, då vi i så fall skulle ha nytta av att ha med den till stugan också.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: Bluefish
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 292
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 364
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp