Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har äntligen köpt en bil så nu är det slutletat. Igår, efter jobbet, åkte jag till Säter för att kolla på den och bestämde mig rätt omgående att den blir det. Så jag betalade handpenning och så skrev vi ett köpekontrakt. Jag kommer att hämta bilen på söndag och då gör vi klart affären. Jag kunde av naturliga skäl inte köra hem den direkt då jag inte kunde köra hem min gammelbil samtidigt. Säljaren behövde å andra sidan köpa en annan bil innan han lämnade ifrån sig den han sålt till mig. Vi skrev in det i kontraktet och om bilen vid hämtning hade fler skavanker än vad vi hade skrivit upp, så skulle affären kunna gå tillbaka.

I skrivande stund ligger annonsen kvar på Blocket, så det går att titta på den här.

Bilen var jäkligt fräsch och med bara lite skavanker. Det värsta satt på bagageluckan, men det är av så lindrig art att jag klarar av att laga det själv.

Vid lite större inköp, såsom en bil, så undrar jag alltid vad jag har missat. Vad glömde jag kolla upp? Ja, jag glömde ju fråga om skyddet som ska ligga över bagageutrymmet. Är den borta? Jag glömde ju kolla in där och den syns inte i annonsen. Sen vet jag inte om det är reservhjul till bilen eller den där andra skumma lösningen som en del bilar har.

Ett pyttelitet smolk i bägaren är att jag hade behövt 1-2 cm längre ben för optimal körställning. Nu får jag sträcka lite på mig när jag trycker ner pedalerna. Det är ju ingen fara och jag når ju att trampa ner pedalerna helt och hållet, men det hade varit lite bekvämare om jag varit en gnutta längre. Undrar om det går att bygga på lite gummi på pedalerna? Annars kanske jag kan sätta in ulldynan på sätet som jag har i fåtöljen inomhus just nu? Den skulle nog kunna ge en centimeter extra.

Jag ser i alla fall fram emot att få åka och hämta bilen på söndag och har redan bokat tågbiljetten. Det blir byte i Borlänge och då kommer jag få en timme väntetid. Undrar vad man kan göra i Borlänge under den tiden?

20160913_205351_zpsgvm3yknj.jpg~original
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar lite vad som gäller i följande fall. Att jag varit naiv och godtrogen behöver ni inte påpeka, det vet jag redan. Jag köpte...
2
Svar
37
· Visningar
7 342
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp