Äntligen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar med att skriva att ni som känner mig eller kan räkna ut vem jag är osv IRL håll det för er själva för de här kan vara och är lite känsligt ämne.

Men nu ska de äntligen ske, idag tackade vi ja till en större lägenhet, 1 mer rum en vad vi har idag i ett lugnt område som ligger på landet men bara ca 5 minuters bilväg till stan och ca 10 minuter med bil till stallet. De började redan för över ett år sedan tankarna om att flytta, men man ska ju vara överens om man är två.
När vi flyttade hit för 5 år sedan var de väldigt lugnt och bra område och vi bor i ett mindre hyreshus med bara 8 lägenheter sammanlagt. Men åren går, och de har bland annat inte hållit efter renoveringar osv vilket gör att alla lägenheter är väldigt slitna vid de här laget men trots detta så ligger hyran högt. Huset såldes för snart 1 år sedan till en ny hyresvärd vilket vi tänkte jippi nu kommer de säkert hända något till de bättre men icke sa nicke ..
Men nog om de, förra året hade vi problem med ett par grannar, de skreks och härjades dygnet runt. Båda hade problem med alkohol vilket oftast urartade i bråk och liknande mellan dem, till slut fick jag nog och mailade dåvarande hyresvärd och paret fick till slut en tillsägelse, på hösten flyttade de.
Sen i våras flyttade de in en ny hyresgäst, skönt tänkte vi hen verkade vara en skötsam person som vi knappt såg till (våra andra grannar märker man knappt av ) men så kom sommaren och då har de festas flera dagar i sträck med hög musik och annat.
Nu var droppen kommen för mig, jag orkar inte bo i ett hus där jag aldrig får vara ifred, de är extremt lyhört och man hör precis allt i detta hus. Jag har knappt sovit under sommaren och när grannen fick för sig att sitta och kasta smällare uppe från balkongen rakt ut då höll jag på att explodera av ilska. De är så totalt onödigt, dels pga av att de knappt hade regnat den veckan så de var snustorrt i gräset plus att man inte ens får hålla på med dylikt vet inte ens vart iden kom ifrån .. Nej dags att börja om någon annanstans vilket jag & min sambo var jätte överens om.

Nu räknar jag ned tills vi har nycklarna till vår nya lägenhet i handen.. De ska bli så skönt och lämna detta bakom oss efter allt som vart. Kommer dessutom ha flera närstående till grannar i samma område vilket gör att de känns som att man inte behöver vara ensam om något skulle hända.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 294
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp